شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پارلمان مصر

حوزه/ بنا به گفته منابع مصری وزارت اوقاف مصر از طریق ائمه مساجد، مردم را تهدید کرده که اگر در انتخابات شرکت نکنند جریمه می شوند، اما برخی منابع قضایی گفته اند اعمال چنین قانونی غیر ممکن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه مصری الشعب، در راستای برگزاری انتخابات پارلمان مصر، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر به نیروهای خود در مساجد مصر دستور داده اسامی تمام کسانی را که در انتخابات شرکت نمی کنند اعلام کنند تا جریمه مالی شوند. فعالان مصری نیز با انتشار این خبر در صفحات اجتماعی، از قول یکی از قضات نقل کرده اند که گفته محال است کسی بتواند چنین جریمه ای از افراد بگیرد، زیرا میلیون ها نفر از شرکت در انتخابات امتناع می کنند.

اکنون پس از یک روز از آغاز مرحله اول انتخابات در استان ها یک منبع قضایی اعلام کرده که محال است جریمه 500 جنیه به خاطر شرکت نکردن در انتخابات از شهروندان گرفته شود و چنین قانونی هنوز ابلاغ نشده است؛ چراکه باید کمیته ای ویژه تشکیل شود و اسامی این افراد را مشخص کند و آنها را به دادگاه معرفی کند و تمام این افراد قبل از جریمه شدن مورد بازجویی و محاکمه واقع شوند.

خبرها از مصر همچنین حاکی از این است که برخی ائمه جماعت مساجد شهروندان شهرها و روستاهایی را که مشارکت ضعیفی در انتخابات دارند، تهدید کرده اند که در صورت عدم مشارکت در انتخابات جریمه می شوند و این اتفاق در مناطقی همچون اوسیم، صفط، امبابه و تعداد زیادی از روستاهای البحیره رخ داده، اما برخی منابع قضایی تاکید کرده اند که اجرای چنین قانونی غیر ممکن است، چون میلیون ها نفر در انتخابات شرکت نمی کنند و در آخرین انتخابات ریاست جمهوری مصر نیز بیش از 25 میلیون نفر در انتخابات شرکت نکردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha