سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 360506
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
محمد عبدالرازق اوقاف مصر

حوزه/ اوقاف مصر: به دست اندرکاران مسجد راس الحسین هشدار داده ایم کاملا مراقب رفت و آمدها باشند تا کسی اقدامات عجیب انجام ندهد و اقدامات امنیتی فضای پیرامون مسجد نیز تشدید شده تا از تجمع شیعیان جلوگیری شود و ما به آنها فرصت نخواهیم داد هرکاری بخواهند انجام دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» شیخ محمد عبدالرازق وکیل وزارت اوقاف و رئیس بخش دینی این وزارت تاکید کرد: آماده مدیریت مسجد راس الحسین(ع) در تاسوعا و عاشورای محرم هستیم، چون شیعیان در این دو روز اعمالی را در مسجد راس الحسین(ع) انجام می دهند که با قداست این مسجد و عقاید اهل سنت مسجد منافات دارد.

وی افزود: به دست اندرکاران مسجد هشدار داده ایم که کاملا مراقب کسانی که به مسجد رفت و آمد می کنند باشند تا کسی در این مکان اقدامات عجیب انجام ندهد و اقدامات امنیتی فضای پیرامون مسجد نیز تشدید شده تا از تجمع شیعیان جلوگیری شود و ما به آنها فرصت نخواهیم داد هرکاری بخواهند انجام دهند و باید بدانند که مصر را خدا حفظ می کند، چون کشور اعتدال و میانه روی است!

وکیل وزارت اوقاف مصر ادامه داد: وزارت اوقاف هیچ مسجدی را تعطیل نمی کند و مسجد راس الحسین نیز برای ادای نماز باز خواهد بود چون ما طرفدار و حامی قانون هستیم.

لازم به ذکر است که وزارت اوقاف مصر در سال گذشته درهای این مسجد و ضریح راس الحسین(ع) را پس از هر نماز می بست چون سلفی ها تهدید کرده بودند که برای مواجهه با شیعیان به این مسجد می آیند.

این در حالی است که سید طاهر الهاشمی از فعالان شیعه مصر گفته رفت و آمد ما به مسجد الحسین(ع) تعطیلی ندارد و در طول سال ادامه دارد، اما در ایام تاسوعا و عاشورا حضور ما در این مسجد ویژگی خاصی دارد، چون این روز ها روزهای شهادت و مصیبت امام حسین علیه السلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha