یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
فیلم اشراق

حوزه/ ششمین نشست شورای سیاستگذاری سومین جشنواره فیلم حوزه اشراق با حضور رئیس مرکز فرهنگی هنری، دفتر تبلیغات اسلامی ، و دبیر جشنواره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» و در این جلسه در خصوص برگزاری سومین دوره جشنواره، آسیب‌شناسی دوره پیشین، چگونگی برگزاری سومین دوره و برنامه ها،  تصمیمات کلی اتخاذ گردید.

بر اساس این گزارش، محمد حسنی رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و رئیس شورای سیاستگذاری سومین جشنواره فیلم اشراق با اشاره به برگزاری موفق دو دوره گذشته این جشنواره عنوان کرد: استفاده از تجربه برگزاری جشنواره در سال های گذشته می تواند در ارتقای کمی و کیفی جشنواره بیفزاید.

وی عنوان کرد: با توجه به تدبیری که در جشنواره سوم در خصوص اضافه شدن بخش پژوهشی اندیشیده شده، انتظار می رود در جشنواره سوم بخش بیشتری از طلاب در جشنواره شرکت کنند، چرا که بخش زیادی از طلاب به صورت آکادمیک و یا حتی به صورت دوره های آزاد فقط در مباحث پژوهشی و تئوری هنر و سینما متمرکز هستند.

بر اساس این گزارش، یکی از مباحث مطرح شده در جلسه شورای سیاست گذاری برگزاری جلساتی با شخصیت های برجسته دینی و هنری بود که اعضای شورای سیاست گذاری با توجه به سیاست‌های کلی جشنواره اشراق و همچنین سیاست های کلی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در ایجاد ارتباط بین فیلم‌سازان و نخبگان دینی در بستر برگزاری جشنواره های موضوعی بر اهمیت برگزاری این جلسات تاکید کردند و مقرر شد یکی از برنامه های دبیرخانه جشنواره اشراق برگزاری چنین جلساتی در راستای ایجاد همگرایی و هم افزایی میان هنرمندان و حوزویان باشد.

همچنین در این جلسه بحث همکاری با مراکز و موسسات مختلفی که در زمینه سینما و فیلم فعالیت دارند مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد دبیرخانه جشنواره جهت استفاده از قابلیت های مراکز مختلف که در حوزه سینما و تلوزیون و دیگر بخش های مربوط به جشنواره فعالیت دارند برای ارتقای کیفی و کمی جشنواره اقدامات لازم را انجام دهد.

این گزارش می افزاید: یکی دیگر از مسائلی که در این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت، برگزاری نشست ها و کارگاه های علمی مختلف در مراکز مهم دولتی وخصوصی از جمله دانشگاه ها بود. اعضای شورای سیاست گذاری با مهم خواندن برگزاری این نشست ها در مراکز مختلف مخصوصا دانشگاه ها تاکید کردند که برگزاری این نشست ها از طرفی باعث توسعه علمی کشور و از طرف دیگر باعث شناساندن جشنواره به اهل هنر خواهد بود. لذا از دیگر مصوبات این جلسه برگزاری چندین نشست علمی تا زمان اختتامیه جشنواره بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha