دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی سپاه

حوزه/ هدف آمریکا از مذاکره این است که قدرت نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه کاهش یابد و با فتح بازار های ایران، به داخل کشور نفوذ کند، لذا تنها راه مقابله با آن، ایستادگی در برابر خواسته های شیطان بزرگ با محوریت وحدت است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و السملمین علی سعیدی، پیش از ظهر امروز در همایش بصیریت بیش از 1000طلبه خواهر اصفهان، اظهار کرد: آمریکا برای تقابل با اسلام ناب سه مدل تکفیری عربستان، سکولاریزه ترکیه و شیعه افراطی را به جهان معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب، همه اسلام در برابر کفر قرار دارد و شاید چنین تقابلی در طول تاریخ بی سابقه بوده است. امروز انقلاب اسلامی با دشمن قدار بیرونی از یک سو و از سوی دیگر با کج فهم های تحریک کننده در داخل و روبرو است و  خدا نکند که طبق فرمایش رهبری، امت اسلامی ایران به خاطر غفلت ها و خطاها از دشمن سیلی بخورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد: هدف آمریکا از مذاکره با ایران این است که قدرت نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه کاهش یابد و با فتح بازار های ایران، به داخل کشور نفوذ کند، لذا تنها راه مقابله با آن ایستادگی در برابر خواسته های آمریکا با محوریت وحدت است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تحلیل سیاسی با روش های نوین است، گفت: متاسفانه بسیاری از سخنان سیاسی که از تربیون ها شنیده می شود به جای آن که تحلیل سیاسی باشد صرفا موضعگیری سیاسی است.

وی در توضیح این که آیا حادثه عاشورا قابل تکرار در تاریخ است؟، افزود: حادثه عاشورا بنا به چند دلیل قابل تکرار است، نخست آن که پیش از آن در تاریخ شبیه این واقعه برای پیامبرانی چون حضرت زکریا و عیسی(ع) رخ داد، دلیل دوم ارجاع قرآن و روایات به تاریخ است، سومین دلیل، آزاد آفریده شدن انسان و دلیل چهارم نیز تکلیف انسان در تحقق حاکمیت توحیدی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه، حجت خدا را نشناختن و یا اطاعت نکردن و یاری نرساندن او منجر به وقوع عاشورا شد، افزود: اگر جامعه ای حجت خدا را نشناسد و او یاری نکند، قاتل امام زمان خویش می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به مجالس عزا و خیمه های حسینی و ضرورت تبیین مسائل سیاسی توسط وعاظ و سخنرانان گفت: امروز انقلاب اسلامی با همه عظمتش، در خطر است، بنابراین روشنگری، تبیین مسائل سیاسی و آگاهی بخشی از ضروریات عملکردی سخنرانان در مجالس حسینی است، البته نحوه ورود به مسائل سیاسی و بصیرتی باید هوشیارانه باشد.

وی با بیان این که برخی از سخنرانان در مجلس عزای حسینی فقط عواطف را بر می انگیزند و در پی تکان دادن عقل بشریت نیستند، گفت: تربیت امت اسلامی ولایت مدار، انقلابی و اسلام دوست با همه ابعادش، رسالت امروز مبلغین این است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان یادآور شد: دفاع از اسلامی ناب محمدی، دفاع از جهان اسلام با محوریت وحدت، کیان شریعیت و دین مداری و انعکاس پیام غدیر و بعثت به جهان از جمله رسالت های امروز ماست.

انتهای پیام313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha