یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار با فرماندار گناباد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد گفت : توسعه حوزه های علمیه نسبت به دانشگاه ها ناچیز بوده و باید مسئولان نسبت به تامین زیر ساخت های حوزوی به ویژه در شهرستان ها اهتمام ویژه ای داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از مشهد،حجت الاسلام رضا مدنی، در دیدار با فرماندار شهرستان گناباد، اظهارداشت: تمامی روحانیون گناباد در طول دوران دفاع مقدس در جبهه های دفاع مقدس حضور فعال داشتند.

وی با تاکید براینکه حوزه گناباد یکی از پر افتخارترین حوزه های خراسان به دلیل تربیت طلاب و چهره های خاص علمی  از جمله شهید کامیاب می باشد، افزود: در تاریخ مبارزان ملت ایران برعلیه نظام ستمشاهی، مردم گناباد، به خاطر تدابیر خوب روحانیت گنابادبا کمترین آسیب مواجه بودند.

حجت الاسلام  مدنی  در ادامه تصریح کرد : امروز مطالبات مردمی نسبت به گذشته از حوزه علمیه تغییر کرده و باید تحولی در حوزه صورت گیردو تنها راه این تحول برنامه ریزی درست و خوبی است که باید انجام شود .

وی تصریح کرد : یکی از انتظارات به حق مردم از حوزه این است که در حوزه علوم انسانی و شکوفایی آن برنامه ریزی درستی انجام دهند که در آینده نه چندان دور منجر به ارتقاء علوم انسانی شود.

مدیر  مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد خاطرنشان کرد : حوزه علوم انسانی اسلامی یکی از مظلوم ترین عرصه ها است و با توجه به اینکه  یکی از محل های که این نیروها رشد می کنند حوزه علمیه می باشد ، باید دراین زمینه اقدام اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به پیشینه حوزه علمیه گناباد بیان داشت : ساختمان کنونی حوزه علمیه  گناباد در سال 1362 افتتاح شده است و یکی از بهترین و پیشرفته ترین ساختمان های آن دوران شهرستان گناباد بوده است و در این حوزه تا سال 1370 در حدود 100 طلبه در حال تحصیل بوده اند ولی از سال 62 تاکنون توسعه خاصی حوزه علمیه گناباد پیدا نکرده است.  این استاد حوزه ابرازداشت: توسعه حوزه های علمیه نسبت به دانشگاه ها ناچیز بوده و باید مسئولان نسبت به تامین زیر ساخت های حوزوی به ویژه در شهرستان ها اهتمام ویژه ای داشته باشد.

است و یکی از مشکلات این بخش بخاطر این است که  تعامل خوبی که باید بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش برقرار می شد، انجام نشده است و حوزه نتوانسته نیروهای با استعداد را جذب کند.

حجت الاسلام رضا مدنی رسالت حوزه را تربیت نیروی علمی دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص وظایف حوزه هایی علمیه پنج وظیفه اصلی را بیان داشته اند که در قله آن تربیت نیروی علمی می باشد و از اسم حوزه نیز مشخص است که باید کانون پرورش نیروهای علمی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha