یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 368722
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
حسن صادقی نسب - حوزه گناباد

حوزه/ طی مراسمی با حضور ائمه جمعه،اساتید ، طلاب و مسئولان حوزوی از اساتید برتر حوزه گناباد تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از گناباد، حجت الاسلام حسن صادقی نسب ظهر امروز در مراسم تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام رضا(ع) در توصیه هایی به طلاب اظهارداشت:  یکی از توفیقاتی که نصیب شما شده است و ارزش زیادی دارد عمل کردن شما به آیه های قرآن و این که طلبه شده اید می باشد.

وی ادامه داد : این که فقط طلبه شوید به سربازی امام زمان نائل نخواهید شد بلکه باید سخت کار کنید. سربازی امام زمان (عج) خیلی هزینه دارد و انسان برای رسیدن به این مقام باید تلاش های زیادی را انجام دهد.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به طلاب توصیه نمود که قبل از آغاز کلاس حتما پیش مطالعه داشته باشند وپیش مطالعه را نصف از یادگیری طلبه دانست و اظهار داشت : نصف دیگر از یادگیری توجه به استاد در سر کلاس های درس می باشد.

وی تصریح کرد : در صورتی که طلبه در کلاس هواس خود را جمع نکند باید چندین ساعت برای جبران آن زحمت بکشد. توجه به درس یکی از عوامل موفقیت می باشد و راهکار دیگر در موفقیت یک طلبه مباحثه های قوی و داغ است که او را به سمت موفقیت سوق می دهد.

امام جمعه گناباد استفاده از طلاب در تدریس برخی دروس را یکی از کارهای ارزشمند حوزه علمیه گناباد دانست و بیان داشت : طلبه ای که از لحاظ علمی و شهامت به جایی رسیده است که می تواند برخی دروس را تدریس نماید مورد تقدیر و احترامش بر همه طلاب واجب است.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب گفت : طلابی که شروع به تدریس می نمایند مواظب باشند که در معرض تکبر هستند و مراقبت کنند تا تکبر به آنها دست ندهد چرا که . استاد همیشه باید درس تواضع را به صورت عملی به طلاب آموزش دهد.

گفتنی است: در پایان این مراسم از 5 نفر اساتید ضمن تحصیل حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha