جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صولت حیدری - گناباد

حوزه/ مسئول فرهنگی حوزه علمیه گناباد گفت : همکاری حوزه های علمیه در سراسر کشور با شوراهای فرهنگ عمومی خواهد توانست راهگشای مشکلات و حل ناهنجاری های موجود در جامعه باشد.

حجت الاسلام صولت حیدری، در گفتگو با خبرنگار «حوزه»در گناباد، با اشاره به مسئله فرهنگ اظهارداشت: فرهنگ در چارچوب اصلی یک نظام از اهمیت خاصی برخوردار است، هویت هر جامعه ای برگرفته از فرهنگ آن جامعه می باشد، چرا که هويّت ملى با «فرهنگ» شكل گرفته و فرهنگ صحیح ، نقاط قوت جامعه را رشد و نقاط ضعف آن را به نقاط قوت تبدیل می کند.

مسئول فرهنگی حوزه علمیه گناباد تصریح کرد : کشور ما کشوری اسلامی و فرهنگی می باشد اما متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دچار مشکلاتی از جمله هجمه فرهنگی  شده که باید برای رفع این معضلات همه به میدان بیایند.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه و روحانیت نگاه جامعی به مسائل فرهنگی دارد گفت: همکاری حوزه های علمیه در سراسر کشور با شوراهای فرهنگ عمومی خواهد توانست راهگشای مشکلات و حل ناهنجاری های موجود در جامعه باشد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به نقش محوری روحانیت در موفقیت جامعه تصریح کرد: مطمئنا سخنان علما و روحانیون از طریق تریبون‌های عمومی نظیر نماز جمعه نقش موثر و کلیدی در رشد معنوی و بالندگی جامعه ایفا خواهد کرد.

وی نقش روحانیت در آموزش و پروش در جهت  تقویت فرهنگ عمومی جامعه  را پر رنگ دانست و خاطرنشان کرد : وجود روحانیون در شورای آموزش و پروش و در مدارس خواهد توانست فرهنگ پدران و مادران آینده را به سمت درستی هدایت نمایید.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش سبب ارتقا فرهنگ عمومی جامعه می شود، افزود:‌ برنامه های آموزشی و کتاب های درسی برپایه مسائل و مفاهیم دینی  صورت گرفته است و بهترین جایی که می تواند در اجرای این برنامه ها کمک آموزش و پرورش نماید حوزه های علمیه می باشند.

حجه الاسلام صولت حیدری گفت :  دست اندرکاران و برنامه ریزان کشور باید به این نکته توجه داشته باشند که ساخت فرهنگ، کار حوزه‌های علمیه است بنابراین اندیشمندان حوزه با همکاری دانشگاه ها باید محتوای فرهنگی را بر عهده بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha