یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
شهدای نیجریه

حوزه/ استادحوزه علمیه امام رضا(ع)گنابادگفت : این خیال خامی است که ارتش و دولت نیجریه فکر کنند با کشتار شیعیان ،نسل آنها از بین خواهد رفت ؛ بلکه با این اقدام موج اسلام خواهی دراین کشور نیز افزایش یافته است.

حجت الاسلام سید احمد هاشمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در گناباد با بیان اینکه عده ای معتقدند بازگشت به اصول باعث انزواي انقلاب اسلامي شده است،اظهارداشت : بهترين برهان بر رد اين تفكر حوادث جهاني متاثر از انقلاب است ؛ نيجريه بهترين شاهد و  مثال در این زمینه است، بطوریکه اين كشور غني و ثروتمند آفريقايي چند میلیون شیعه متاثر از انقلاب اسلامی ایران دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز ارتش و دولت نیجریه از گسترش شیعیان در این کشور هراسان است، بیان داشت: کشتار بی منطق و بدون تفکر جمعی از شیعیان نیجریه توسط ارتش ، نشانی از هراسان بودن رژیم این کشور است و لذا شاهد هستیم که اقداماتی انجام می دهند که کاملا بی اساس است. 

این استادحوزه گناباد با محکوم کردن دستگیری  شیخ زاکزاکی و البته به شهادت رساندن فرزندان این عالم شیعی گفت: امروز باید هرچه سریعتر وضعیت این روحانی مشخص گردد و اجازه فعالیت دینی به آنها داده شود.

وی با پرسش این سئوال که چرا ارتش، زباله كثيف بوكو حرام را رها كرده و در چنين مقطع حساسي به مردم عادي حمله مي كند؟ بیان داشت :  من فكر كنم اين انسان هاي وحشي صفت از خود اراده اي ندارند بلکه اين ها عروسك هاي خيمه شب بازي آمريكا بوده  و سگ هار آن عربستان خائن هستند ..

حجت الاسلام هاشمی در پایان خاطرنشان کرد : این خیال خامی است که ارتش و دولت نیجریه فکر کنند با کشتار شیعیان ،نسل آنها از بین خواهد رفت ؛ بلکه با این اقدام موج اسلام خواهی دراین کشور نیز افزایش یافته است.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha