دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد مدنی

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شهرستان گناباد گفت : اقدام اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا، ضامن حفظ زحمات همه انبیاء و ائمه طاهرین(ع) بوده و اگر حادثه کربلا اتفاق نیفتاده بود، تمام زحمات انبیا فراموش و چراغ دین ناب الهی خاموش می‌شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گناباد، حجت الاسلام والمسلمین محمدمدنی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام رضا (ع) با تاکید بر زیارت با معرفت امام حسین(ع) در روز اربعین  اظهارداشت :  انجام این زیارت باید به افزایش معرفت حسینی منجر گردد.

وی ادامه داد: زیارت با معرفت یعنی این‌که زائر، مقام و منزلت حضرت را نزد خدا بشناسد که امام واجب الاطاعه است و اهداف والای او را در نظر داشته باشد؛ چون کربلا تمام ارزشهای عالم را در خود جمع کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بیان داشت : پس از سقوط حکومت صدام روز به روز این اجتماع رونق بیشتری می گیرد چنانکه استاندار کربلا از حضور بیش از 20 میلیون زائر در این مراسم خبر می دهد رقمی که چندین برابر حاضران صحرای عرفات در موسم حج می باشد.

این استاد حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد : افرادی که سعادت نصیب آنها می شود تا در زیارت اربعین شرکت و یا در پیاده روی آن حضور داشته باشند باید از لذت های این راه و زیارت اربعین برای دیگران نیز نقل کنندتا زیبایی های این حرکت عالم گیر شود.

وی با اشاره به حضور بیست میلیونی زائران حسینی در اربعین سال گذشته، افزود: سال قبل علی رغم تهدید گروهک های خبیث تکفیری، موج عظیم ۲۰ میلیونی زائران در مراسم پیاده روی اربعین از سراسر جهان، عزت شیعه و خفت کوردلان راه امام حسین(ع) را به همراه داشت.

دبیرجامعه روحانیت شهرستان گناباد در پایان تصریح کرد : امسال نیز با حضور بیش از 20 میلیون زائر در روز اربعین به تمام جهانیان وحدت و همدلی مسلمین را نشان خواهیم داد و به همه ثابت خواهیم کرد اسلام روز به روز در حال رشد در بین جوامع مختلف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha