دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام سید احمد ابراهیم پور مقدم /حوزه امام رضا(ع)

حوزه/ ۱۳ آبان یک روز سرنوشت ساز برای ملت ایران است و مردم در این روز فریاد بیزاری از استکبار و طلب کردن حق قانونی خود را فریاد زده اند.

معاون حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در گناباد گفت : روز 13 آبان در یادو خاطر ملت ایران به عنوان روز مبارزه  با استکبار بیاد مانده است و همیشه یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام سید احمد ابراهیم پور مقدم افزود : 13 آبان یک روز سرنوشت ساز برای ملت ایران است و مردم در این روز فریاد بیزاری از استکبار و طلب کردن حق قانونی خود را فریاد زده اند.

وی با بیان اینکه روز 13 آبان متعلق به همه آحاد مردم است گفت: این روز یکی از پرافتخارترین روزهای کشور ماست لذا راهپیمایی این روز منحصر به دانش آموزان نیست بلکه تمامی اقشار مردم بایستی در این روز شکوه و انسجام خود را در برابر جبهه باطل نشان دهند.

این استاد حوزه، خاطرنشان کرد : در این روزها دانش آموزان و طلاب حال و هوای خاصی داشتند و همه به دنبال این بودند تا نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی را انجام دهند.

معاون حوزه علمیه گناباد، در بخش دیگری از  سخنان خود با اشاره به نقش آفرینی حوزه های علمیه در راهنمایی مردم به انجام تکلیف، افزود : حوزه های علمیه هیچ گاه در برابر ظلم و ستم ساکت نبوده و همیشه در کنار مردم در صحنه حضور داشته است .

حجت الاسلام ابراهیم پور مقدم، تصریح کرد : نقش حوزه های علمیه در مبارزه با استکبار نشات گرفته از راهی است که ائمه در پیش گرفته بودند  و امام خمینی(ره) آنرا ادامه داده و احیاء کردند،  معمار کبیر انقلاب از یک سو دشمن مستکبران بود و از سوی دیگر پدر محرومان به شمار می رفت. از این رو، حوزه های علمیه به عنوان ادامه دهنده ی خط راستین آن آیت بلند ،کتاب مقاومت در مبارزه ی ملی با استکبار، نقش مهمی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha