شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: امروز در زمان خاصی قرار داریم، باید زمان و دشمن خود را به خوبی بشناسیم و برای آینده بهتر، طراحی و برنامه ریزی دقیق تر انجام دهیم تا جامعه از هر لحاظ، دارای سلامت روحی، روانی و جسمی شود.

به گزاش خبرگزاری«حوزه»  این مرجع تقلید امروز در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور مازندران ، یکی از موضوعات دین اسلام را  موضوع تربیت عنوان کردند و اظهارداشتند: تربیت محصور در جسم نیست، بلکه به روح هم وابسته می باشد و این روح چون مجرد است، نیازمند به مرکبی به نام بدن دارد.

معظم له با بیان این که خدا در بدن، تمام احتیاجات را مهیا کرده است اظهار داشتند: درست است که خدا نعمت بدن را به انسان داده، ولی نگهداری آن را بر عهده خود انسان قرار داده است.

ایشان افزودند: ورزش و تغذیه نیز از موضوعاتی است که بشر به آن نیازمند است و رابطه مستقیم با سلامتی انسان دارد؛

ورزش باعث می شود، انسان از انواع دردها و مرض ها و مشکلات جسمی دیگر دور باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: سلامت و نشاط جسم وابسته  به ورزش است و  ورزش است که به انسان جوانی، نشاط و شادابی می دهد.

معظم له با بیان اینکه برای ورزش اراده قوی لازم است تا انسان مدام آن را انجام دهد و ترک نکند افزودند: بنده مدت ها به کوهنوردی رفته  و ورزش انجام می دهم.

 این مرجع تقلید با اشاره به این که سلامتی تنها در ورزش خلاصه نمی شود اظهار داشتند: کم خوردن موجب سلامتی است و لازم است عادت کنیم کمتر بخوریم و در خوردن اسراف نکنیم.

ایشان با بیان این که  ورزش و تغذیه دو امر مهم در سلامتی بشر می باشند اظهار داشتند: ورزش این نیست که در  فلان شهر و منطقه زن و مرد در کنار هم راه بروند، بلکه باید کارهایی که مناسب با سلامتی بدن است،  مانند داشتن تغذیه مناسب، انجام داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی  با بیان این که تربیت غیر از تعلیم است گفتند: تربیت یعنی، تمایلات و عوامل منفی را از بین بردن، چون در درون انسان دو نوع تمایل مثبت و منفی وجود دارد.

ایشان ادامه داند: تمایل مثبت از عقل و فرهنگ سرچشمه می گیرد و تمایلات منفی نیز  از هوای نفس نشأت می گیرد و تربیت در این مورد کار آسانی نیست و تلاش جدی می خواهد.

این مرجع تقلید با بیان این که تربیت، یعنی توجه به اهداف، ارکان انقلاب و آرمان های امام و ارزش های دینی اظهار داشتند: امروز در زمان خاصی قرار داریم، باید زمان و دشمن خود را به خوبی بشناسیم و برای آینده بهتر، طراحی و برنامه ریزی دقیق تر انجام دهیم تا جامعه از هر لحاظ، دارای سلامت روحی، روانی و جسمی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha