یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
دوره دانش افزایی اساتيد قرآني  سوماترای جنوبی اندونزی

حوزه/ استاد قرآنی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آموزش‌هاي قرآن در وضع حاضر، گفت: امروزه آموزش قرآن بصري است كه اين بي فايده است و بايد با عمق وجود انسان ها ارتباط داشته باشد. گوش دروازه قلب است و قلب هم دهان روح است و باید به این نکته توجه کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دوره دانش افزايي منتخبان اساتيد قرآني دانشگاه‌هاي استان سوماترای جنوبی اندونزي با حضور استاد خوش منش از جمهوري اسلامي ايران و با حمايت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.

اين دوره با حضور اساتید قرآنی برگزار شد كه طي آن استاد خوش منش گفت: در اين دوره مولفه‌هاي اصلي آموزه‌هاي قرآني آموزش داده شد و تلاش شد تا مباحث مهم قرآني مطرح شود.

وي گفت: قرآن كتاب و كلام خداوند است و اين ادعا در مورد هيچ كتاب ديگري نيست و از اين رو بايد اين كتاب را همواره محترم شمرده و از دستورات آن اطاعت كنيم.

استاد خوش‌منش ادامه داد: هر كتابي نياز به معلم دارد و كسي به صورت خودآموز ياد نمي‌گيرد و معلم كتاب خداوند، پيامبر و اهل بيت(ع) هستند و معلمان قرآني در همین مسیر حرکت می کنند.

وي گفت:‌ پيامبر اسوه حسنه هستند و بايد به داشتن اين پيامبر افتخار كنيم، ايشان امين بودند و يك كتاب آسماني داشتند كه به مردم شرح دادند.

استاد قرآني جمهوري اسلامي ايران در خصوص تعليم قرآن كريم گفت: تعليم پيامبر(ص) با صبر بوده و بايد ما نيز به اين توجه داشته باشيم، سوره جمعه پيامبر را به مقام معلم مقام امام جماعت و مقام خطيب نشان مي دهد كه در اين سه مرحله پيامبر قرآن مي خواندند و به مردم آموزش مي‌دادند.

وي تاكيد كرد: پيامبر(ص) در آموزش قرآن كسي را تحقير نمي كردند و پرخاشگر نبودند، بلكه به صورت آرام آرام مسائل و مطالب را ارائه مي‌كردند.

استاد خوش‌منش با اشاره به آموزش‌هاي قرآن در وضع حاضر، گفت: امروزه آموزش قرآن بصري است كه اين بي فايده است و بايد با عمق وجود انسان ها ارتباط داشته باشد. گوش دروازه قلب است و قلب هم دهان روح است و باید به این نکته توجه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha