شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت الله عباسعلی صادقی

تولیت حوزه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: با تدبر در آیات و روایات قرآنی می توان فتنه ها و گرفتاری های روزمره را خاموش کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد،آیت الله عباسعلی صادقی، ظهر امروز در محفل انس با قرآن طلاب مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد که با حضور مسئولان حوزه و طلبه روشندل حافظ قرآن کریم برگزار شد، اظهارداشت: قرآن نور مطلق است و با تمسک به این کتاب محکم الهی می توانیم خود را در مقابل هجمه های روزگار بیمه نماییم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) که فرموده اند:در هنگام فتنه ها و گرفتاری ها به قرآن کریم پناه ببرید، افزود: پیامبر اکرم(ص) تنها راه برون رفت از مشکلات و فتنه ها را تمسک به قرآن و عمل به دستورات آن ذکر نموده اند.

تولیت حوزه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه آیات و دستورات الهی راهگشای تمام ابعاد زندگی بشر است تصریح کرد:کتاب روشن بخش قرآن کریم راه سعادت انسانها را به خوبی ترسیم نموده است به گونه ای که برای زندگی فردی و اجتماعی انسان برنامه ای منظم و هدفمند پیش رو قرار داده است.

وی با بیان اینکه هر فردی با عمل به آموزه های قرانی و دستورات الهی می تواند سعادت دنیوی و اخروی خود را رقم بزند، خاطر نشان کرد: قرآن کتابی انسان ساز و چاره ساز است که با عمل به نسخه های شفابخش آن می توانیم نور هدایت و سعادت را در زندگی خود پیدا کنیم.

آیت الله صادقی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب در عصر حاضر یادآور شد: با انس با این کتاب نورانی و تدبر در آیات آن می توان تمامی نقشه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی نمود.

وی با بیان اینکه طلاب مدارس علمیه باید انس و تدبر در آیات الهی را جز برنامه های روزانه ی فردی و تحصیلی خود قرار دهند اظهار داست:بی شک کاربردی ترین اصول و راهنمای تبلیغ در آیات قران نهفته است و طلاب  برای تبلیغی کارآمد و سودمند باید انس با آن را در سر لوحه امورات زندگی خود قرار دهند.

تولیت حوزه ی علمیه کمالیه خرم آباد ، با بیان اینکه اساتید و عوامل اجرایی حوزه های علمیه باید برنامه های قرآنی را در راس برنامه های آموزشی و تهذیبی خود قرار دهند گفت:قرآن باید در روح و جان طلبه نهادینه شود و با آن انس بگیرد.

گفتنی است: در این مراسم موسیوند از طلاب روشن دل حافظ کل قرآن کریم از مدرسه ی علمیه ی ولی عصر(عج) بروجرد با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید این محفل قرانی را مزین نموده و  در ادامه از تجربه ها و روش های خود برای حفظ قرآن کریم برای سایر طلاب سخن گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha