شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن حسن زاده

حوزه/ امروز مردم سراسر جهان در شرایطی به کربلای معلی مشرف می‌شوند که فاجعه منا رخ داده و دولت‌های مرتجع در تلاش برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند، پس لزوم وحدت از اوجب واجبات بوده و همه باید وحدت و یکپارچگی را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امروز در همایش یک هزار نفری مبلغان اربعین حسینی، با تأکید بر این که پیاده‌روی اربعین حسینی، بزرگ‌ترین همایش بشری در جهان است، اظهار داشت: این اجتماع و راهپیمایی جهانی، پیام فرهنگی بسیار عظیم و عمیقی را به دنبال دارد و آن فراگیر شدن قیام عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) در سراسر دنیا است.

وی با بیان این که مهم‌ترین وظیفه روحانیت در راهپیمایی اربعین، عمق‌بخشی به نحوه اجرا سازی آن است، گفت: عمق‌بخشی به پیاده‌روی اربعین حسینی یعنی این که همه‌چیز بر اساس قاعده نظم و تربیت اسلامی قرار گیرد و هیچ‌چیزی نسبت به واجبات خدا اولا تر نباشد.

این استاد حوزه، تعطیل کردن مواکب هنگام اذان و نماز را یکی از وظایف تبلیغی مبلغان برشمرد و افزود: یکی از مصادیق عمق بخشیدن به همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی، تعطیل کردن مواکب و برپایی نمازهای جماعت اول وقت است؛ چراکه بعضاً در سال‌های گذشته مشاهده می‌شد که مواکب حتی به هنگام نماز نیز به کار خود ادامه می‌دادند و این مسأله خوشایند نبود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، پرهیز از لغویات و شوخی‌های نابجا در طول این سفر چندروزه را یکی از آداب مهم همایش پیاده‌روی اربعین حسینی خواند و تصریح کرد: در مراسم اربعین حسینی، از همان اول تا آخرش باید همراه با حزن و اندوه باشد! و اینکه بعضاً مشاهده می‌شود که زائران و مسئولین از ابتدای سفر تا انتها اوقات خود را با خنده و شوخی طی می‌کنند، امری ناپسند است.

امام‌جمعه موقت اهواز، با تأکید بر این که تبلیغ در داخل کشور با تبلیغ برون‌مرزی کاملاً متفاوت است، گفت: طلاب و روحانیون باید مراقب گفتار و کردار خویش باشند؛ چراکه آداب، سنن، رفتار و سکنات مردم کشورهای دیگر با ایرانیان متفاوت بوده و باید رعایت احتیاط در برخورد با زائران خارجی را داشت تا خدایی ناکرده مشکل خاصی ایجاد نشود.

وی در پایان سخنان خود، با اشاره به تحرکات دشمن و برنامه‌ریزی جهت صف‌شکنی صفوف مسلمین در همایش جهانی اربعین حسینی، اظهار داشت: امروز مردم سراسر جهان در شرایطی به کربلای معلی مشرف می‌شوند، که فاجعه منا رخ داده و دولت‌های مرتجع در تلاش برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند، پس لزوم وحدت از اوجب واجبات بوده و بر همه لازم است که وحدت و یکپارچگی را حفظ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha