شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
سردار سلامی

حوزه/ جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: آمریکایی‌ها در ترسیم نقشه راه خود در نوسازی سیاسی خاورمیانه شکست خورده اند و امروز به یک بازیگر عادی تبدیل شده اند و از شکوه ظاهری آنها دیگر خبری نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردار حسین سلامی چهارشنبه شب در یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم بیان کرد: امام خمینی(ره) به ملت ایران طعم شیرین استقلال، آزادی، کرامت انسانی و حاکمیت احکام و ارزش‌های اسلام را چشاند و حق بزرگی بر گردن همه ما دارد.

وی ابراز داشت: امروز رهبر معظم انقلاب در پیچیده‌ترین دوران و سخت‌ترین فتنه‌های عالم برای ملت ایران و جهان اسلام هویت و شخصیتی شایسته به همراه آورده‌اند و با الهام‌های پیامبرگونه و حکمت‌های علی گونه و شرح صدر و حلمی به یادگار برده از امام حسن مجتبی(ع) و با اندیشه‌ای حسینی و روحی عاشورایی یک تنه به همراه این ملت بزرگ در مقابل صف فشرده قدرت‌های بی بدیل تاریخ بشر که می‌خواهند منشور فسق و ظلم را به جای عدالت تحمیل کنند ایستاده اند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه حضور در شهر قم یک فضل و رحمت الهی است گفت: ما در اینجا جمع شده‌ایم که از فداکاری‌ها و دلاوری‌های پرشکوه مردانی سخن بگوییم که سرنوشتی نورانی و روشن را در مسیر تاریک ما رقم زدند.

وی ادامه داد: این شهیدان عزیز و سردار زین الدین اسطوره جاودانه فراموش نشدنی آنها، منشا عزت، آبرو، حیثیت، منزلت و اقتدار ما تا ابد هستند و ستاره های پرفروغی هستند که هرگز غرب نمی‌کنند.

سلامی با بیان اینکه شهید زین الدین واقعا زینت دین بود و این زینت زیبا هرگز از صحنه ذهن ملت ما پاک نخواهد شد گفت: حماسه‌های سردار زین الدین شبهه افسانه است و آثار پر برکت شجاعت، ایثار و گذشت او انسان را به یاد شهیدان عاشورای سال 61 هجری می‌اندازد.

وی مطرح کرد: در تاریخ افرادی وجود دارند که مسیر سرنوشت ملت ها را تغییر می‌دهند و به آنها استقلال و آبرو می‌بخشند و پایه های یک تمدن را شکل می دهند و شهیدان ما و به خصوص گوهرهای گرانقدری از میان آنها که برجستگی‌های فوق‌العاده‌ای داشتند از این دسته هستند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: بدون داشتن مردانی مانند شهید زین الدین که در دامان یک مادر مومن و تعلیم پدری با ایمان از مکتب اهل بیت(ع) درس جهاد آموخته باشد نمی‌توان از ارزش‌های یک ملت در جهان استکبار دفاع کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید زین الدین از اسوه‌های ما در خطرناک ترین صحنه‌های نبرد بود گفت: او در اوج مخاطرات، آرامش، وقار، صبر و ایمان خود را حفظ می‌کرد، او سردار دل‌ها و فرمانده قلب‌ها بود و خضوعش همواره از او چهره‌ای دلنشین می‌ساخت.

سلامی بیان کرد: او همانند همه رزمنده‌ها زندگی می کرد و در صحنه‌های سخت نزدیک ترین نیروها به خطر بود، با نیروهایش حرکت می‌کرد و هرگز نمی‌لرزید و هر کسی به او نگاه می کرد مستحکم می‌شد.

وی با بیان اینکه امروز پس از 31 سال از شهادت، شهید زین الدین همچنان زنده و پر فروغ ما را شیفته جذابیت‌های شخصیت خود می‌کند، گفت: این فقط فضل و رحمت الهی است و این قهرمانان از تاریخ صدر اسلام آموخته بودند که اسلام با مقاومت و از مسیر جهاد و شهادت توفیقات بزرگ خود را به دست آورده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه اسلام را کسانی پیش بردند که با منطق جهاد در مقابل کفار ایستادند، در شعب ابی‌طالب بر گرسنگی صبر کردند و با پیامبر(ص) هجرت کردند، افزود: زین‌الدین و یارانش از مردانی بودند که شمشیر از غلاف کشیده و هجرت کردند و به همه مادیات پشت پا زدند و آرزوهای دنیایی را فراموش کردند.

وی با بیان اینکه امروز ما باید بدانیم که دشمن ما را رها نمی کند گفت: ما می‌دانیم که به لبخند هیچ مشرک و منافقی نباید اتکا کرد، آنها با ما خواهند جنگید و یا ما باید آنها را شکست دهیم تا جنگ تمام شود یا اینکه خدای ناکرده از دینمان دست برداریم و ما تصمیم نداریم از دینمان دست برداریم و با آنها سنگ به سنگر خواهیم جنگید.

سلامی با اشاره به اینکه وقتی شما اوراق تاریخ نورانی این انقلاب را ورق می‌زنید درخشش نور مجاهدان را بر اوراق این تاریخ می‌بینید تصریح کرد: نه تحریم‌های اقتصادی و نه کودتاهای نظامی که همه قالب و مقیاسی جهانی دارد و نه تحمیل یک جنگ 8 ساله و توطئه‌های تجزیه طلبانه و نه تهاجمات فرهنگی و نه تهاجمات فتنه گونه داخلی و نه عملیات رسانه و روانی مخرب هیچ کدام در برابر ملت ایران کاری از پیش نبرد و ملت ایران در برابر آنها ایستاد.

وی عنوان کرد: شهیدان حجت ما بودند و به ما یاد دادند که باید در برابر دشمن ایستاد و معماران انقلاب ما نیز اینگونه دشمن را به ما نشان داده اند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ های سال های گذشته در منطقه شکست خورده است و کابوس امنیت بیش از هر زمانی آنها را رنج می دهد گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند کشورهای جهان اسلام را از نو معماری و ارزش‌های آمریکایی را بر جهان اسلام جاری کنند و جوانان مسلمان را از مساجد گریز دهند، اما عکس اینها اتفاق افتاده است.

وی به نرخ رشد ججاب و روحیه جهاد اسلامی در مقابل آمریکایی‌ها در منطقه اشاره کرد و گفت: تا چند سال پیش خبری از انصار الله نیرومند و محب اهل بیت(ع) در یمن که سیاست های آمریکا را به چالش بکشاند و در مقابل غرب دفاع می‌کند نبود.

سلامی ادامه داد: تا چند سال پیش در عراق یک نیروی نظامی قدرتمند مردمی نداشتیم تا در مقابل تکفیری‌ها و آمریکایی‌ها ایستادگی کند ولی امروز یک نیروی قدرتمند در عراق در تحولات میدانی داریم.

وی وجود ارتشی مردمی در سوریه بر اساس منطق انقلاب و وجود حزب الله در لبنان را از نشانه های مجسم نصرت الهی دانست و گفت: آمریکایی‌ها در ترسیم نقشه راه خود در نوسازی سیاسی خاورمیانه شکست خورده اند و امروز به یک بازیگر عادی تبدیل شده اند و از شکوه ظاهری آنها دیگر خبری نیست.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: ایران اسلامی همچنان به عنوان تعیین کننده در میدان سیاسی منطقه ابتکار عمل را در دست دارد و این واقعیت‌ها امتداد آن فداکاری‌هایی است که شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم در آن صحنه‌هایی فراموش نشدنی ترسیم کردند.

وی عنوان کرد: امروز از سد سیاست های مخرب غرب و شرکای منطقه‌ای آنها عبور کرده و آرزو و خیال‌های باطل انها را روی زمین دفن کرده  و آنها را در حرکاتشان متوقف کرده و هزینه‌های آنها برای ماندن در منطقه را بالا برده‌ایم.

سلامی با بیان اینکه امروز غربی‌ها دارای بحران‌هایی در سرزمین مادریشان هستند و شاهدیم که چگونه نظام امنیتی اروپا فروپاشید گفت: وقتی غرب تکفیری‌ها را تقویت می‌کرد باید فکر می‌کرد که این جریان سیال و جوشان روزگاری دروازه‌های امنیتی آنها را خواهد شکافت.

وی با بیان اینکه آوارگی ملت سوریه ثمره سیاست های آمریکا است و این سیاست ها را باید شناخت ادامه داد: در مقابل منطق آمریکا و غرب منطق رهبر معظم انقلاب وجود دارد، منطقی که به دنبال پیکر واحد امت اسلامی است در مقابل منطق غرب که دنبال تضعیف و تکه تکه کردن مسلمانان است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: وقتی رهبری هشدار می‌دهند که پس از توافق هسته‌ای از مکر غربی‌ها نباید غافل شوید به دلیل شناخت رهبری از آنها است، در مقابل آنها باید قدرتمند بود و ایستادگی کرد.

انتهای پیام /313/30

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha