شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ برگزاری نشست های تخصصی بین مدیران عالی حوزه و دانشگاه و اساتید و تصمیم سازان در این دو نهاد می تواند هر چه بیشتر در ایجاد همگرایی در این زمینه نقش آفرین باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میر موسوی امروز در نشست علمی وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه مفید گفت: بحث از حوزه و دانشگاه بحث  از  دو نهادعلمی متفاوت از هم است.

وی افزود: این دو نهاد علمی بزرگ، به رغم اینکه ماهیت و کاربرد متفاوتی دارند، روشهای تحصیل علم آنها نیز متفاوت است؛ ولی می توانند کارکردهای مشترکی داشته باشند.

این محقق وپژوهشگر  خاطرنشان کرد: پیشنیه حوزه بسیار زیاد است و دانشگاه پیشینه کمتری در جامعه ما دارد؛ نزدیک به یک قرن است که اولین دانشگاه در ایران شکل گرفت.

استاد دانشگاه قم تصریح کرد: هدف حوزه تربیت و آموزش افرادی است که عهده دارد تبیین دفاع و پشتیبانی از آموز های دینی و  تحقق ارزش ها و تعالیم دینی در جامعه هستند، ولی دانشگاه عهده دار  تربیت کارشناسان در عرصه های علوم انسانی و غیر انسانی است و گسترش دانش پژوهشی و تولید دانش و تقویت بنیان های دانش هر کدام برای خود از زمره کارکردهای دانشگاه ها است.

وی افزود: مبحث وحدت حوزه و دانشگاه که در چهارچوب گفتمان انقلاب اسلامی و پس از انقلاب مطرح شد، چهار دهه از طرح خود را پشت سر گذاشته است و امروز در شرایطی قرار داریم که باید بنگریم که آیا در این زمینه موفق بودهایم یا خیر.

حجت الاسلام والمسلمین میرموسوی بیان کرد: امروز باید کارنامه حدود چهل سال تلاش در زمینه ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه را مرور کنیم؛ باید میزان موفقیت و یا ناکامی هایی که دراین زمینه داشته ایم را اندازه گیری و ترسیم کنیم.

وی گفت: برگزاری نشست های تخصصی بین مدیران عالی حوزه و دانشگاه و اساتید و تصمیم سازان در این دو نهاد می تواند هر چه بیشتر در ایجاد همگرایی در این زمینه نقش آفرین باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha