جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رزاقی

حوزه/ مقام معظم رهبری در این نامه با تعبیری بلند و با منطقی که گوش‌های انسان‌های منصف شنوای آن خواهد بود جوانان دنیا را به تفکر منصفانه دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین رزاقی دوشنبه شب در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در منزل آیت الله مقتدایی با بیان اینکه شناخت هر پدیده در عالم خلقت مشهود به مطالعه دو عنصر است، «عنصر فاعلی» و «عنصر فعلی» گفت: نخستین عنصر دخیل در ارزیابی از یک پدیده، عنصر فاعلی است و در رابطه با حضور امام حسین(ع) و جایگاه او در نهضت عاشورا همین قاعده قابل استناد است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) یک انسان ماورایی، الهی و آسمانی است افزود: امام حسین(ع) یک انسان ناشناخته تاریخ است همان‌طور که امام علی(ع) نیز چنین است.

این محقق حوزوی بیان کرد: جایگاه سیدالشهدا(ع) از نظر رکن فاعلی و عنصر ایجادی جایگاه ویژه‌ای است و از نظر رکن فعلی، امام حسین(ع) تمام انبیا (ع)را مدیون خود نمودند.

وی با بیان اینکه اگر خون شهدای کربلا نبود چیزی از ارزش‌های اسلامی، آسمانی و انسانی باقی نمی‌ماند گفت: اگر کربلا نبود اثری از حریت، پاکی و طهارت نبود، جهان به یک جنگلی پر از انسان‌های درنده تبدیل می‌شد همان‌طور که امروز این وضعیت را بخشی از جهان شاهد هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین رزاقی با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این نامه با تعبیری بلند و با منطقی که گوش‌های انسان‌های منصف شنوای آن خواهد بود جوانان دنیا را به تفکر منصفانه دعوت کرد.

وی بیان کرد: رهبری نعمت بزرگ پروردگار بر ما است همان‌طور که امام (ره) نعمت بزرگ پروردگار بر ما بود.

کارشناس علوم دینی با بیان اینکه انحرافاتی که در جامعه به وجود آمده به دلیل فاصله گرفتن از مکتب اهل بیت(ع) است، گفت: هر چه ما امروز داریم ثمره خون شهدایی است که در مسیر شهدای کربلا گام برداشتند.

وی ابراز داشت: سیدالشهدا(ع) از نظر حسن فعلی حرکت بی‌نظیری را ایجاد کرد که تضمین بقای تمام ارزش‌های تاریخ است.

حجت الاسلام و المسلمین رزاقی عنوان کرد: سیدالشهدا(ع) الگوی ما هستند و خداوند به زیبایی محبت او را در دل ما قرار داد و اگر خداوند بخواهد به کسی لطف کند عشق او را دلش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه محبت بالفطره به امام حسین(ع) بهترین سرمایه است گفت: حب الحسین در درون انسان سرمایه گران‌قدری است و عشق به امام حسین(ع) است که میلیون‌ها عاشق دلداده پای پیاده به سمت کربلا حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha