پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
حجت الاسلام حمید ارشاد

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان غربی گفت: پیاده روی اربعین بهترین فرصت برای نشان دادن اتحاد میان شیعه و سنی و دشمن شناسی بود.

حجت الاسلام حمید ارشاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با بیان اهمیت پیاده روی اربعین اظهارداشت: امسال بیش از یک صد نفر از طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان جهت حضور در پیاده روی اربعین شرکت داشتند.

وی افزود: حضور در موکب ها و پاسخگویی به سوالات شرعی در مسیر پیاده روی از اهم کارهای تبلیغی روحانیون است به گونه ای روشنگری و آگاهی بخشی به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) زمینه پربار شدن فضیلت زیارت در مسیر می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تصریح کرد: از زمان پیدایش اسلام کار دشمن شبهه افکنی و تلاش برای ایجاد فضای اختلاف میان مسلمانان بوده است، ولی مذاهب اسلامی به ویژه شیعه و سنی بایستی با هوشیاری و بصیرت از حربه های تفرقه انداز دشمنان مستکبر آگاه و مطلع باشند.

*اربعین نمایش اتحاد مسلمین است

وی، دشمن شناسی را دستاورد مهم اربعین حسینی دانست و افزود: شیعه و سنی با نصب العین قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری شعار اتحاد و همبستگی را عملی و عینیت بخشیده و از بروز نفاق و شکاف در صفوف مسلمین و مذاهب اسلامی جلوگیری می کنند، همانا که اربعین حسینی به نمایش گذاشتن قدرت و اتحاد مسلمین در برابر کفار است.

حجت الاسلام  ارشاد، شبهه افکنی در دین و مورد تحریف قرار دادن احکام را از سوی دشمنان اسلام بیهوده عنوان کرد و افزود: روشنگری در مسائل دینی بایستی همراه با منطق و استدلال و بیان حق صورت پذیرد تا از رواج و نفوذ افکار  پوچ و واهی در میان جوانان و جوامع اسلامی جلوگیری شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha