جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عزاداری اربعین در بیوت مراجع

حوزه/ دشمنان باید بدانند که نور و شور و شعور حسینی هیچگاه خاموش نخواهد شد و اربعین هر ساله دنیا را از عشق حسینی متحیر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شرعی، امروز در مراسم عزاداری اربعین در بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، با اشاره به حضور زائران در اربعین گفت: اهمیت اربعین تنها از این جهت نیست که چهل روز از شهادت امام حسین(ع) می گذرد، بلکه این مراسم، زنده نگاه داشتن یاد امام حسین(ع) و قیام کربلا است.

این محقق حوزه بیان کرد: این روز، احیای روز عاشورایی است که احیای اسلام به این روز بستگی داشت؛ عاشورا مکتب انسان سازی است و ما نیز هر ساله باید این روز بزرگ را قدر بدانیم.

وی گفت: در کعبه نیز هر منسکی از مناسک حج ،برای یاد و خاطره ای الهی است و اگر در مکه هروله کنان سعی صفا و مروه می کنیم، برای زنده نگاه داشتن یاد حضرت هاجر است، حضرت هاجری که بین عشق فرزند و خدا، عشق خدا را انتخاب کرد.

این  خطیب حوزه بیان کرد: امروز 25 میلیون زائر در کربلا حضور دارند و با پای پیاده از کشورهای مختلف خود را به این سرزمین رسانده اند تا عظمت و اوج مرتبه این فرهنگ متعالی را به دنیا منتقل کنند.

وی گفت متاسفانه اگر در یک نقطه از جهان یک جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر راهپیمایی کنند، رسانه های غربی تمام دنیا را پر می کنند؛ ولی چرا در مقابل این سیل و حجم عظیم حرکت انسانی به سوی کربلا، سکوت کرده اند.

حجت الاسلام شرعی خاطرنشان کرد: این مردم بدون هیچ اجبار و زور تطمیعی پای در این راه نهاده اند؛ اینجا همه رسوم شاید برعکس همه جای جهان باشد که میزبانان، میزبانی را گدایی می کنند؛ در حالی که همه گدایان جهان میهمانی را گدایی می کنند ولی این میزبانان، خدمت رسانی را گدایی می کنند.

این خطیب حوزه بیان کرد: دشمنان نمی خواهند که فریاد عاشورایی اربعینیان را کسی بشنود، زیرا می دانند که شور حسینی غیرت ساز و انسان ساز است و آنها از این می ترسند که این شور حسینی بار دیگر کاخ این ظالمان را به لرزه درآورد.

وی گفت: ولی آنها باید بدانند که نمی توانند بر دهان این حجم عظیم عاشقان حسین(ع) مهر بزنند؛ آنها بارها قبر امام حسین(ع) را تخریب کردند، ولی یاد و خاطره امام حسین(ع) هر سال با جوشش و خروش بیشتری ادامه دارد.

این خطیب  خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند که نور و شور و شعور حسینی هیچگاه خاموش نخواهد شد و اربعین هر ساله دنیا را از عشق حسینی متحیر خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha