یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام سپهری

حوزه / نماينده بعثه مقام معظم رهبري در استان آذربايجان غربي گفت: ۱۵۸ روحانی مبلغ و راوی از آذربایجان غربی جهت تبلیغ دینی در موکب حسینی شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سپهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: قرائت زیارت نامه اربعین حسینی در متون دینی از موارد موکد امامان معصومین(ع) بشمار می رود، چنانکه در حدیثی نقل شده از امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین را یکی از نشانه های مومن دانسته و بسیار به آن توصیه کرده اند.

*پیاده روی اربعین نشانه اتحاد شیعه و سنی است

وی، پیاده روی عظیم اربعین را نشانه علاقمندی و ارادت مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) دانست و افزود: تجمع میلیون ها مسلمان و ارادتمند اباعبدالله الحسین(ع) در قالب حماسه پیاده روی اربعین که از سراسر جهان مشتاقان خویش را در محل کربلا معلی و در جوار بارگاه مقدس گردهم می آورد، نشانگر قدرت تشییع و اتحاد میان مسلمانان وبخصوص شیعه و سنی است که پس از گذشت قرن آتش حب به اهل بیت(علیهم السلام) همچنان شعله ور بوده و حضوری پربرکت و شوری عظیم را رقم می زند.

*حضور 75 مبلغ روحانی در راهپیمایی اربعین

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در استان آذربايجان غربي، با اشاره به اقدامات بعثه رهبری در مراسم پیاده روی اربعین، تصریح کرد: باتوجه به استقبال و حضور پرشور مردم ایران در حماسه اربعین حسینی، ستادی در کل کشور و به تبع آن در استان ها جهت سازماندهی مطلوب امور، تشکیل شده است تا نسبت به تامین امنیت و سلامت زائران، مسائل حمل و نقل، ارائه خدمات و اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در مسیر راهپیمایی برای علاقمندان اباعبدالله الحسین(ع) ارائه دهند.

وی با بیان حضور فعال مبلغین دینی در پیاده روی اربعین حسینی افزود: فعالیت در حوزه فرهنگی و دینی بر عهده بعثه مقام معظم رهبری محول شده که در این راستا بهره گیری از حضور فعال مبلغین روحانی در جهت بصیرت افزایی و رفع شبهات دینی و پاسخگویی به سوالات شرعی در قالب ارائه بسته های فرهنگی برای بیان احکام دین و برگزاری زیارت عاشورا در موکب ها و خیمه های تبلیغی، زائران بهره مند می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سپهری اذعان داشت: امسال جهت پوشش برنامه های اربعین حسینی در کربلای معلی 158 مداح، راوی و مبلغ دینی از این استان اعزام شده که 75 نفر از این تعداد مبلغ دینی و روحانی هستند.

*راویان حوادث عاشورا اهداف قیام امام حسین(ع) را تبیین کنند

وی با تاکید بر کسب معرفت و بصیرت نسبت به اهداف قیام عاشورا خاطرنشان کرد: حضور مبلغین دینی در شرح حوادث تاریخی کربلا و تبیین اهداف اباعبدالله الحسین(ع) در نهضت عظیم عاشورا موجب رفع شبهات احتمالی، بصیرت افزایی و زیارت همراه با آگاهی و معرفت نسبت با اهل بیت(ع) می شود.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در استان آذربايجان غربي بیان داشت: خودسازی و پالایش روحی و معنوی از ثمرات و دستاوردهای مهم برای زائران حسینی است.

*راه اندازی شبکه رادیویی اربعین

وی به نقش رسانه در پوشش برنامه های اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: راه اندازی شبکه رادیوی اربعین برای زائران مسیرراهپیمایی همچنین پخش زنده برنامه های اجرایی در صحن و بارگاه امام حسین(ع) برای مشتاقان از جمله برنامه های صورت گرفته در حوزه رسانه است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha