یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تعداد عظیم زائران پیاده اربعین با بیان اینکه راهپیمایی اربعین قدرت امام حسین(ع) است، افزود: این نشان قدرت الهی است که دل‌ها و دست‌ها به سمت امام حسین(ع) یکی می‌شود.

به گزارش سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله محسن اراکی ،دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در مشهد حضور دارد، در منزل شهید "محسن حاجی حسنی" قاری بین المللی قرآن که در فاجعه منا به شهادت رسید، حضور یافت و شهادت این قاری بین المللی را به خانواده اش تسلیت گفت.

آیت الله اراکی در این دیدار طی سخنانی با اشاره به جایگاه رفیع این قاری شهید، گفت: برای من توفیق بزرگی است که در این خانه، که خانه قرآن و خاستگاه یکی از مبلغان کلام خدا در سطح جهان بوده حضور دارم.

وی با اشاره به آیه «... وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ ...، و هر کس [به قصد] مهاجرت در راه خدا و پیامبر او، از خانه‏‌اش به درآید، سپس مرگش در رسد، پاداش او قطعاً بر خداست، و خدا آمرزنده مهربان است»(نساء/100) بیان کرد: معنای اینکه خداوند می‌فرماید خودش اجر این عزیزان از دست رفته و به خصوص حاج محسن را به عهده می‌گیرد، این است که «تَحِیَّتُهُمْ یَوْمَ یَلْقَوْنَهُ سَلَامٌ وَأَعَدَّ لَهُمْ أَجْرًا کَرِیمًا، درودشان روزى که دیدارش کنند سلام خواهد بود و براى آنان پاداشى نیکو آماده کرده است»(احزاب/44) و این اجر کریمی که در این آیه می‌فرماید این است که «لَهُم مَّا یَشَاؤُونَ فِیهَا وَلَدَیْنَا مَزِیدٌ، هر چه بخواهند در آنجا دارند و پیش ما فزون‌تر [هم‏] هست»(ق/35).

دبیرکل مجمع جهانی تقریب در ادامه این دیدار با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین در کربلا، آنرا به معجزه تشبیه کرد و افزود: ابرقدرت ها طی هشت سال جنگ ایران و عراق با حمایت از صدام تلاش کردند که دشمنی و کینه مردم ایران را در دل مردم عراق و دشمنی و کینه مردم عراق را در دل مردم ایران بکارند اما این نقشه آنها بی نتیجه ماند و سید الشهدا این دلها و قلب ها را یکی و متحد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه اگر ما توفیق استفاده از محضر امام معصوم(ع) را داشتیم امروز درها و معادن رزقی بر روی بشر باز می‌شد که تا به حال باز نشده است، توضیح داد: این عوالم را بر ما بستند و دست ما را از دامان اهل بیت(ع) کوتاه کردند اما گاه گاهی دری از این عوالم باز می‌شود که راهپیمایی اربعین یکی از آن‌هاست که جز معجزه نمی‌تواند باشد.

آیت الله اراکی با اشاره به تعداد عظیم زائران پیاده اربعین با بیان اینکه راهپیمایی اربعین قدرت امام حسین(ع) است، افزود: این نشان قدرت الهی است که دل‌ها و دست‌ها به سمت امام حسین(ع) یکی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از استراتژی های غرب ایجاد دشمنی میان دو ملت ایران و عراق است زیرا اگر این دو ملت با هم متحد و یکی شوند به قدرت اول جهان بدل می شوند، اظهار داشت: می بینیم که به برکت سیدالشهدا این کینه ها به مودت و محبت بدل شد و عراقی ها به خوبی از ملت ایران در ایام اربعین پذیرایی کردند.

آیت الله اراکی با اشاره به تأثیر اربعین در دوستی دو ملت ایران و عراق گفت: اگر اکنون ائمه هدی بودند مسلمین یکدست و متحد می شدند و قدرت عظیمی به وجود می آمد.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به خانواده حاج محسن حاجی حسنی کارگر با بیان اینکه عروج حاج محسن افتخاری بود که نصیب شما و این عزیز در چنین موقعیتی شد، اظهار کرد: ما نمی‌دانیم این اتفاق چه تأثیری داشته است؛ الان تلاوت‌های این قاری ایرانی در دست مردم مصر، شمال آفریقا و ... می‌چرخد در حالیکه اگر می‌خواستیم با هزینه‌های زیاد هم تلاوت حاج محسن را به خانه‌های اهل سنت ببریم، نمی‌توانستیم اما این اتفاق افتاد تا این شبهه‌ها که شیعه‌ها با قرآن ارتباط ندارند و یا قرآن دیگری دارند، برطرف شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب در پایان این دیدار با بیان اینکه خانواده این قاری شهید نیز از اجر و پاداش این شهید بی نصیب نیستند، اظهار داشت: این افتخاری است که نصیب خانواده شما شده است و خداوند در این شرایط وی را برای شهادت گزینش کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha