چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علی سالاری - کرمانشاه

حوزه/ استاد حوزه کرمانشاه گفت: طلاب باید در زمینه های مجازی خطرها و آسیب ها را شناسایی کرده و با آموزش مناسب استفاده صحیح از فضای مجازی را به مردم نشان دهند.

حجت الاسلام علی سالاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به اشاعه نوعی تاریک اندیشی مدرن که توسط دشمنان اسلام در فضای مجازی در حال ترویج است عنوان داشت: مطالب تاریک در خصوص دین اسلام دیدگاه مردم جهان را نسبت به اسلام ناب محمدی تغییر داده و چهره زیبای اسلام را خدشه دار می کند.

این استاد حوزه کرمانشاه، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امروز دشمن اسلام  لشگر گیری فرهنگی کرده  و  با ورود به فضای مجازی قسمتی از روح و ذهن مردم را تصرف نموده است لذا انسان بدون بهره گیری از و راهنما و منابع فیض نمی تواند روحش را از آلودگی ها شستشو دهد.

وی افزود: قطعأ امروز در خصوص استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی نیازمند آگاهی بخشیدن به جوانان و نوجوانان هستیم چرا که  منع کردن جوانان سبب حریص تر شدن آنها به مسائل منع شده خواهد شد اما با بصیرت و هوشیاری می توان از فضای مجازی در راستای پیشبرد اهداف تبلیغی و شناساندن چهره زیبای مکتب تشیع به جهان استفاده کرد.

حجت الاسلام سالاری  تصریح کرد: امروز دشمن با استفاده از طراحان و برنامه ریزان تخریب اندیشه، مطالبی را وارد شبکه های مجازی می کند و جوانان ناخواسته و نادانسته مطالب غیراخلاقی را اشاعه می دهند، قطعأ کوتاهی و عدم ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان اسلام سبب موفقیت و پیشرفت آن ها در راستای تخریب دین اسلام خواهد شد.

این پژوهشگر دینی اظهار داشت: از آنجا که تشیع، مکتب عشق و محبت است، ارتباطی عاشقانه و سرشار از مودت میان بندگان صالح و خداوند متعال وجود دارد لذا دشمن از این ارتباط احساس خطر می کند و با ترویج مسائلی غیر اسلامی سبب تفرقه و اختلاف میان مسلمانان می شود، فضای مجازی بستری مناسب در راستای تبلیغ مکتب تشیع و آموزه های دینی در فکر و باور جوانان است لذا باید نوعی مصونیت در جوانان نسبت به ارتباط آن ها با فضای مجازی ایجاد کرد .

وی یادآور شد: خوشبختانه با حمایت های رهبر معظم انقلاب افراد نخبه و معتقد در حال توسعه و تبیین دین اسلام در فضای مجازی هستند لذا باید بهره جویی مناسبی از این مهم داشته باشیم و با اعتقادی راسخ بر موج دشمنان در فضای مجازی سوار شویم تا بتوانیم در فرصتی مناسب ضربه ی مهلک بر آن ها وارد کرده و دسیسه های آن ها را خنثی کنیم.

استاد حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی با قدرت بیشتری در حال فعالیت است عنوان داشت: نداشتن وحدت رویه در استفاده از فضای مجازی و آرا و نظریات متناقض، ناتوانی در آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان در راستای استفاده صحیح از فضای مجازی و اینکه دشمنان اسلام مبدع فضای مجازی و اینترنت می باشند سبب شده تا در این زمینه در خصوص انحراف ملت ها به موفقیت هایی دست پیدا کنند اما می توان با آموزش و آگاهی بخشیدن به جوانان و عدم موازی کاری در مسؤولان و همچنین استفاده از وجود علما و روحانیان صاحب خرد و اندیشه در اشاعه مطالب دینی خطرات احتمالی دشمنان را دفع کرده و آفت و آسیب های فضای مجازی را به حداقل رساند.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: هیچ تفکر و اندیشه ای تا زمانی که با هنر آمیخته نشود در اعماق جامعه رسوخ نخواهد کرد، لذا باید با نسل جدید با زبان نو برخورد کرد، طلاب نیز در زمینه های مجازی باید خطرها و آسیب ها را شناسایی کرده و با آموزش مناسب استفاده صحیح از فضای مجازی را به مردم نشان دهند.

استاد دانشگاه در پایان گفت: فضای مجازی مجال و فرصتی ایجاد می کند که طلبه ها بتوانند در خصوص مسائل سیاسی و دینی و حتی تلفیقی از آن ها کار کرده و این مطالب را به مردم انتقال دهند، در حوزه علمیه باید تمامی اساتید و مدرسان دوره های آموزشی را طی کرده و با ایجاد سایت های دینی و اسلامی دیگران را از علوم و معارف اسلامی بهره مند سازند، قطعأ حوزه های علمیه نیازمند راهکارهای مدون اخلاقی برای ارتباط بیشتر و صحیح طلاب با فضای مجازی می باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha