جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ بیش از ۴۰۰ طلبه و استاد جامعه الزهرا(س) با عنوان کاروان « همپای قافله» پس از راهپیمایی اربعین حسینی و اعتاب مقدس کربلا با استقبال و اشک جاماندگان، به جامعه الزهرا(س) بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مدیرکل روابط عمومی و بین الملل جامعه الزهرا(س) با بیان این مطلب اظهارداشت: هر ساله عاشقانی از نقاط مختلف دنیا برای زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می کنند.

خانم نیره سادات اسماعیلی طبا افزود: چند سالی است که سنت حسنه پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) در دل همه مسلمانان جهان شور و شوق زیادی را به راه انداخته است.

وی ادامه داد: امسال کاروان "همپای قافله" جامعه الزهرا(سلام الله علیها) بارقه‌های امید و با شور و اشتیاق زیاد برای حضور در مراسم عزاداری حسینی و پیاده روی اربعین در مسیر نجف تا کربلا در روز سه شنبه ۳ آذر ماه از میان چشمان گریان عاشقان جا مانده از قافله، قم را به مقصد کرب و بلا ترک کرد.

وی افزود: ده دستگاه اتوبوس ۴۰۰ طلبه، اساتید و کارکنان جامعه الزهرا(سلام الله علیه) را به عنوان مسافر آستان امام حسین(ع) از مرز چذابه به کشور عراق برد.

خانم اسماعیلی طبا در ادامه از کلیه افرادی که در برگزاری این سفر پر خیر و برکت چه کسانی که از روزهای متمادی قبل از اعزام و چه کسانی که در طول سفر زحمت کشیدند، قدردانی کرد.

در ادامه رئیس ستاد اربعین جامعه الزهرا(سلام الله علیها) در گفت وگویی اظهارداشت: طی سالیان گذشته پیاده روی اربعین حسینی را می توان بزرگترین اجتماع شیعیان و مسلمانان جهان به شمار آورد.

محمد رضا محمدی ادامه داد: کل مسیر سفر به خصوص مسیر نجف تا کربلا برای کاروان "همپای قافله" و برای کل شیعیان که به عشق اربعین پای پیاده راه می‌افتیم، شور دیگری داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته با کاروان های متعددی به کربلا مشرف شده است، بیان کرد: کاراوان "همپای قافله" بسیار متفاوت بود و توفیق زیارت سامرا که تا به حال نصیبم نشده بود، اما امسال همراه کاروان "همپای قافله" به زیارت این مکان مقدس نیز نایل شدیم.

معاون اداری مالی جامعه الزهرا(سلام الله علیها) ادامه داد: عنایت معصومین (ع)را در این سفر معنوی به عینه می دیدیم و این کاراوان به واسطه لطف و کرم اهل بیت علیهم السلام هدایت می شد.

وی بیان کرد: حضوردر نجف سه روز و پیاده روی کربلا دو روز ادامه داشت و در طول مسیر از برنامه های متعدد معنوی که از قبل برنامه ریزی شده بود ، بسیار بهره مند شدیم.

محمدی اضافه کرد: شاید به جرات بتوان گفت مسیر پیاده روی نجف تا کربلا، محل نزول ملائکه است و حضو ملائکه و نظر ائمه اطها(ع)ر را می توان در آنجا حس کرد.

وی بیان کرد: مراسم اربعین امام حسین(ع) مانور فرهنگی، سیاسی و مذهبی مسلمانان است و امید واریم این مراسم به ظهور مهدی موعود(عج) متصل شود.

معصومه بهرامی از مسئولان جامعه الزهرا  نیز در سخنانی کوتاه گفت: مسلمانان در گردهمایی هایی مثل اربعین اتحاد خود را به نمایش گذاشتند.

وی پیاده روی زائران کربلای معلی را یک مانور و نمایش قدرت و تفکر عاشورایی برشمرد و اعلام کرد که جهان تنها با فرهنگ عاشورایی و با حضور مهدی موعود (عج) متحول خواهد شد.

بهرامی در پایان، حرکت عظیم عاشورائیان در اربعین حسینی، بخشی از جوشش و رویش شیعیان و مُريدان حسین بن علی (ع) در خنثی کردن دسیسه استکبار جهانی به ویژه آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و نوکران آنان در بدنام کردن چهره اسلام از طریق جنایات بی شمار وهابیون، تکفیری های داعشی، عنوان کرد.

انتهای پیام313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha