پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: کربلا در کربلا می ماند اگر زینب(س) نبود از این رو نقش زنان در تبیین پیام حسینی(ع) و فضایل اربعین و ایفای رسالت زینبی سنگین است.

معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اینکه امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا راهپیمایی عظیم اربعین از سوی ایرانیان رقم نمی خورد گفت: نقش زنان در بعد فردی و اجتماعی در رساندن رسالت زینب(س) بسیار مهم است.
وی افزود: باید از ظرفیت فضاهای مجازی و اجتماع ها و سایر مباحث در تبیین فرهنگ حسینی(ع) و اتصال این قیام به ظهور مهدی موعود(عج) تلاش کرد.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: هر چند امسال ایرانی ها نمی توانند در این راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کنند امام می توانند نذورات خویش را به نیازمندان و بسته های فرهنگی از جمله پیام های اربعین، بروشورها و متن زیارت اربعین را در بین مردم توزیع کنند.
وی تاکید کرد: حوزه های علمیه و مسئولان هیات های مذهبی و مراکز فرهنگی و هنری در این زمینه اعلام آمادگی کردند و از تمام ظرفیت ها استفاده خواهند کرد.
ظهیری با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اربعین امسال گفت: رهبری نیز تاکید داشتند که در این روز زیارت اربعین قرائت شود و مردم از راه دور قلبشان را راهی حرم سید سالار شهیدان(ع) کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: امسال این زیارت از راه دور و غربت را امام حسین(ع) از ما بپذیرد و زمینه برای ظهور هر چه زودتر امام عصر(عج) فراهم شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه قرائت زیارت اربعین برای امام حسین(ع) یکی از نشانه های شیعه است گفت: این زیارت برای هیچ یک از معصومان روایت نشده است.
وی بیان داشت: اربعین دارای دو بعد فردی و اجتماعی است که در بعد فردی چهل روز انسان می تواند خود را برای خدا خالص کند و از این طریق چشمه حکمت از زبان بر قلب انسان جاری شود.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: در بعد فردی انسان با امام خویش عهد و پیمان می بند و درون خویش را از ناخالصی ها صیقل می دهد و برائت خویش را از ظلم و استکبار اعلام می کند و اینگونه به امام حسین(ع) متوسل می شود.
وی راهپیمایی در اربعین را یکی از بزرگترین اجتماع های انسانی عنوان کرد و گفت: هر ساله شاهد حضور خیل عظیم مردم از ورودی‌های مختلف به کربلای معلی هستیم که از این طریق دو پیام تشدید قوا و نمایش قدرت و اعلام انزجار از استکبار و اتصال قیام حسینی(ع) به منجی موعود بشریت را نشان می دهد.
ظهیری ادامه داد: در این راهپیمایی عظیم پرچم سرخ نشانه جنگ و مقابله با ظلم و ستم است و نشان می دهد که ظلم تمام نشده است و تا ظهور صاحب الزمان(عج) و حکومت جهانی عدل و عدالت ادامه دارد.
وی ابراز داشت: تنها در حکومت مهدی موعود(عج) است که عدل و قسط الهی اقامه می شود.
این مقام حوزوی با تاکید بر این که راهپیمایی اربعین یک حرکت نمادین است گفت : این حرکت مانند سایر حرکت های احسان، انفاق و همدلی بود که در آن همه مردم جدای از رنگ، پوست، نژاد و زبان شرکت کرده و یک مدل و سبک زندگی حسینی(ع) و زینبی(س) را به جهانیان را عرضه می کردند.
وی گفت: امسال ایرانیان به خاطر ویروس کرونا نتوانستند به این راهپیمایی بپیوندند اما نذورات حسینی(ع) سمت و سو پیدا کرد و برای پر کردن شکاف های اجتماعی به دست خانواده های نیازمند رسید.
ظهیری خاطر نشان کرد: امسال همه در راه اعتلای حسینی(ع) و راه و پیام عاشورا و اربعین حرکت می کنیم و با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود پیام را به جهانیان می رسانیم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha