چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ استاد جامعةالزهرا(س) گفت: اربعین اقتدا به حضرت زینب(س) در تبعیت از ولی امر است که در مسیر رساندن پیام عاشورا و فرهنگ حسینی(ع) سنگ تمام گذاشت.

افتخار یوسفی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار داشت: ۱۴۰۰ سال پیش حضرت زینب(س) پایه گذار اربعین و پیام رسان واقعه عاشورا در سفرهای اسارتش بود که بعد از این همه سال همچنان پیام اربعین در جهان گسترش یافته است.
وی افزود: هر ساله میلیون ها نفر فارغ از رنگ، جنس، پوست و نژاد به صف عاشقان حسینی(ع) می پیوندند و در مسیر پیاده روی اربعین شرکت می کنند.
استاد جامعه الزهرا(س) ادامه داد: هر کسی به حد توان و معرفت خویش و اعتقادش از زندگی و پیام امام حسین(ع) بهره می برد کسانی که در راهپیمایی شرکت می کنند خواستار آزادی خواهی و صلح و امنیت در جهان هستند.
وی گفت: همچنین افرادی هستند که با تمام ناامنی ها، فقر و نداری مردم عراق هر کسی به اندازه توان خویش از زائران پذیرایی می کنند.
استاد حوزه با اشاره به اینکه امسال ویروس کرونا مانع راهپیمایی ایرانیان در اربعین شد گفت: بر اساس فرمایشات رهبری امسال از راه دور با قرائت زیارت اربعین و سلام بر امام حسین(ع) و خاندان و یارانش، قلب هایمان را راهی حرم می کنیم.
وی اضافه کرد: اربعین تنها به مکان و زمان اختصاص ندارد شاید توفیق حضور در این راهپیمایی را نداشته باشیم ولی با کسب معرفت و شناخت اهداف قیام امام حسین(ع) می توانیم جز زائران باشیم.
یوسفی به اهداف قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: هدف در زیارت اربعین نجات بندگان خدا از جهالت و گمراهی بیان شده و همچنین احیای فرضیه امر به معروف و نهی از منکر است.
وی بیان داشت: هر کسی در زندگی فردی و اجتماعی باید جزو عاملان به اهداف قیام امام حسین(ع) باشد و هر جایی که هست با افزایش معرفت خویش زمینه ساز ظهور مهدی موعود باشد.
استاد جامعه الزهرا(س)  به نقش زنان و مردان در گسترش فرهنگ اربعین گفت: هر کسی در میان آشنایان و دوستان نسبت به قرائت زیارت اربعین و پیام امام حسین(ع) اقدام کند و از ظرفیت فضاهای مجازی و حقیقی نسبت به تبلیغ آموزه های اسلام و بسترسازی ظهور صاحب الزمان(عج) استفاده کند.
وی تاکید کرد: اربعین تجلی و جلوه ای از دولت کریمه مهدی موعود(عج) است و ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان جهان است.
یوسفی با بیان اینکه ماهیت مهدویت زیارت اربعین است گفت: باید همه برای ظهور مهدی و گسترش عدل و عدالت در جهان گام برداریم.
وی خاطر نشان کرد: در روایات تاکید شده است که هر کسی از راه دور به امام حسین(ع) سلام دهد جز زائران محسوب می شود که امیدواریم با دل های شکسته برای رفع گرفتاری از بلاد مختلف و نابودی این ویروس کرونا دعا کنیم و در مسیر حکومت مهدوی حرکت کنیم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha