پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محسنی

حوزه/ حجت الاسلام محسنی گفت: حضور میلیونی مسلمانان در پیاده روی اربعین، بزرگترین مراسم دینی و مذهبی در سراسر جهان می‌باشد و ماهیت ضد استکباری این مراسم منافع دشمنان اسلام را به خطر می‌اندازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تهران با اشاره به حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی اربعین گفت: عاشورا نقطه آغاز یک حرکت عظیم جهانی بود و اربعین تکمیل‌کننده و همگانی کردن پیام نهضت عاشورا است.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع) با سخنرانی‌های خویش پیام نهضت عاشورا را گسترش دادند و معارف و مبانی قیام سیدالشهدا(ع) را به مردم تبیین کردند و نگذاشتند که پیام عاشورا که مبارزه با ظلم و نفاق و مبارزه با استکبار و ناعدالتی بود، در کربلا مدفون بماند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران افزود: ایستادگی و مقاومت حضرت زینب و حضرت سجاد(علیهما‌السلام) باعث شد تا پیام نهضت عاشورا به گوش جهانیان برسد و جاذبه مغناطیسی حسینی در دل‌های مردم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین مورد توصیه اهل‌بیت(علیهم السلام) است، اظهار کرد: زیارت اربعین در روایات نشانه مومن و اهل ایمان نامیده شده؛ بنابراین پیاده‌روی اربعین که روایی دارد هم‌اکنون جهانی شده است و امیدواریم این حرکت عظیم حسینی مقدمه ظهور حضرت مهدی عج باشد.

حجت‌الاسلام‌ محسنی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین نشان دهنده انسجام ملت‌های مظلوم بالاخص شیعیان می‌باشد و نمادی برای همدردی با مصائب حضرت اباعبدالله(ع) و تجدید میثاق با آرمان‌های نهضت عاشوراست.

وی خاطرنشان کرد: با موافقت استاد صدیقی بنا شد طلابی که به زبان‌های عربی و انگلیسی تسلط دارند در یکی از موکب های مراسم اربعین مستقر شوند و معارف دینی و مکتب اهل بیت و اسلام ناب محمدی را به مسلمانان و دیگر ادیان حاضر در راهپیمایی اربعین تبیین کنند. بنا به گزارشی که به بنده داده‌اند؛ استقبال زائران حسینی به ویژه عراقی‌ها و دیگر اتباع خارجی از موکب ما خوب و پرثمر بوده است.

حجت‌الاسلام‌ محسنی با تاکید بر زیارت بامعرفت زیارت اربعین، گفت: پیاده‌روی اربعین چون مورد توجه جهانیان قرار گرفته است قطعاً خوشایند دشمنان اسلام و صهیونیسم جهانی و وهابیت نخواهد بود زیرا حضور میلیونی مسلمانان در این مراسم، بزرگترین مراسم دینی و مذهبی در سراسر جهان می‌باشد و ماهیت ضد استکباری این مراسم منافع دشمنان اسلام را به خطر می‌اندازد.

وی در پایان افزود: به عموم مردم توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط خاص کشور عراق از بیان مسائل تفرقه‌انگیز خودداری کنند، زیرا هر گونه خطا و اشتباهی که باعث شود این حرکت عظیم فرهنگی تحت‌الشعاع واقع شود، دقیقاً خواسته دشمنان اسلام است. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha