چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عفو و گذشت

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با باین این‌که عقو و گذشت از مهم‌ترین پیام‌های پیاده روی اربعین است، گفت: امسال که دست ما از این پیاده‌روی کوتاه شده است، به خاطر این شب‌های عظیم هر کس که به هر دلیلی به ما بدی کرده است را ، ببخشیم تا دلهایمان پاک شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی برگزار شد، با بیان اینکه یکی از سنت‌های زیبای پیاده روی اربعین حسینی حلالیت گرفتن زائران قبل از سفر است، اظهار داشت: در کنار حلالیت طلبیدن از عزیزان خود در موقع سفر به زیارت امام حسین(ع)، عفو و بخشش آن‌ها و دعا برای آنان در جوار حرم آقا اباعبدالله الحسین(ع) می باشد و چه زیبا است که این سنت های زیبا را در زندگی خود پیاده کنیم و به یاد ایام اربعین حلالیت بخواهیم.

وی افزود: به یاد ایام اربعین و به عشق آقا اباعبدالله دیگران را ببخشیم و کینه‌ها را از خود دور کنیم؛ عاشق امام حسین(ع) به برکت نور آن حضرت از ظلمت به دور است و دلی که عاشق امام باشد باید صاف و بی آلایش باشد.

خانم محمدلو ادامه داد: جا دارد امشب هم به برکت اربعین اباعبدالله(ع) هر کس که به هر دلیلی به ما بدی کرده است را، ببخشیم تا دلهایمان پاک شود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با بیان این‌که خداوند در قرآن درباره عفو و گذشت آیات مختلفی را بیان کرده است، اضافه کرد: عفو و میانه‌روی، قبول عذر دیگران، فرمان دادن به کارهای عقل‌پسند و نیکوفرمان و اعراض از جاهلان، از جمله مهم‌ترین دستورات الهی به رسول خدا می‌باشد.

وی ادامه داد: این سه دستور که به پیامبر اکرم(ص) داده شده، بیانگر اهمیّت عفو و گذشت است و ما هم باید به تأسی از رسول خدا عفو و گذشت را در زندگی خود جاری کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha