پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حیدری زاد

حوزه / حجت الاسلام حیدری‌زاد با بیان این‌که در مکتب امام حسین (ع) باید برای هدایت انسان‌ها از همه چیز خود بگذریم، گفت: خداوند از ائمه و صالحان عهد گرفته که برای نجات بشر با تمام وجودشان وارد شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام محمد حیدری‌زاد امروز در نشست علمی پژوهشی با موضوع "بررسی محتوای زیارت اربعین" که به همت مدارس علمیه الزهرا (س) شاهین‌دژ، ارومیه و نقده به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این‌که زیارت اربعین سید و سالار شهیدان بسیار نورانی و موثر و دارای ثواب عظیم از جانب خداوند سبحان است، اظهار داشت: در روایات ائمه معصومین (ع)بیان شده است؛ هر یک از شیعیان که امام حسین علیه السلام را زیارت کند، پیش از آنکه برگردد، تمام گناهانش آمرزیده می‌شود و در ازای هر قدمی که بر می دارد هزار ثواب نوشته می‌شود و هزار گناه از او پاک شده و هزار درجه به او داده می شود.

وی ادامه داد: کتاب کامل الزیارت مهم‌ترین کتابی است که بزرگان همه به آن صحه گذاشتند و روایاتی که در این کتاب در خصوص ثواب زیارت امام حسین(ع) و اربعین وارد شده است قابل تأمل می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از امام صادق (ع) روایت شده است که همه انسان‌ها در روز قیامت آزو می‌کنند، ای کاش از زوّار امام حسین(ع) بودند و این به علت دیدن شدت برخورد کریمانه خداوند متعال با با زوٌار اباعبدالله (ع) در روز قیامت است.

وی بیان داشت: ارزش و اهمیت زیارت اربعین و امام حسین (ع) مسئله‌ای است که نه تنها با اعتقادات ما هیچ منافاتی ندارد بلکه عین حقائق توحیدی است. و در مورد زیارت اربعین که یکی از نشانه‌های مومن است و مورد سفارش معصومین (ع) می‌باشد باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام حیدری‌زاد افزود: امام حسین(ع) در دعوت مردم به توحید سنگ تمام گذاشت و نهایت خیرخواهی را در مورد بنده‌ها انجام داد و جان مبارک و خون قلبش را در راه الهی تقدیم کرد تا انسان‌ها را از جهالت و نادانی و گمراهی نجات بدهد و این نشان می‌دهد که خداوند از ائمه و صالحان عهد گرفته که برای نجات بشر با تمام وجودشان وارد شوند و البته آن کسی می‌تواند بشر را از جهل و گمراهی نجات بدهد که آمادگی فدا کردن تمام هستی اش در راه خدا را داشته باشد.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) با حرکت خود درس بزرگی به دنیا داد و اگر ما بخواهیم نجات بخش بوده و اهداف توحیدی در زمین را مستقر کنیم تا بندگان خداوند بتوانند در مسیر حق وارد شوند باید قابلیت و آمادگی لازم را داشته باشیم تا از همه چیز خود بگذریم و این مکتب امام حسین (ع) است.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با بیان این‌که در مکتب عاشورا همه باید برای هدایت انسان‌ها تلاش کنند، افزود: دلباختگی به دنیا و زرق و برق آن و حب ریاست و قدرت عاملی برای بازماندن از لشکر عاشورا است و در فقرات مختلف زیارات اباعبدالله (ع)، عاشورا  و اربعین به این مسئله اشاره شده است.

وی با تصریح بر این‌که زیارت اربعین اعلام آمادگی برای یاری امام حسین (ع) است، بیان داشت: وقتی ما زیارت اربعین می خوانیم در واقع بعد از ۱۴۰۰ سال به ندای امام حسین (ع) لبیک می‌گوییم و کوتاهی کوفیان را جبران می‌کنیم.

حجت الاسلام حیدری‌زاد در ادامه به رشادت‌های زینب کبری در باقی ماندن نهضت عاشورا و تبدیل اربعین به یک نهضت جهانی اشاره کرد و گفت: قیام زینب کبری از کنار گودال قتلگاه شروع شد و از همان آغاز حرکت با اقتدار و عزت در مقابل دشمن ایستاد و امام حسین را به عنوان قهرمان تاریخ معرفی کرد و در طول مسیر هم یار و یاور امام زمانش بود و هم از خون شهدای کربلا دفاع می‌کرد و امروز به برکت این نهضت و قیام است که دین خدا زنده مانده و اباعبدالله انسان‌ها را هدایت می‌کند.

انتهای خبر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha