پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حیدری زاد

حوزه/ حجت الاسلام حیدری‌زاد گفت: دشمن از روز غدیر تا به امروز به دنبال تشکیک و تحریف در امامت و ولایت و حدیث و اسناد آن بوده است و نتیجه همین تحریف‌ها و ناشناخته ماندن غدیر، تسلط بنی امیه بر جهان اسلام بود که واقعه عاشورا را به وجود آوردند و اگر امروز ما عاشورا را با عظمت و بزرگی برگزار می‌کنیم برای این است که غدیر به فراموشی سپرده نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام محمد حیدری‌زاد امروز در مراسم «از غدیر تا مباهله» که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد، به نظریات علمای اهل سنت درباره غدیر اشاره کرد و اظهار داشت: اهل سنت در منابع معتبر خود به واقعه غدیر اشاره کرده‌اند و علامه امینی در کتاب الغدیر این روایات را در اثبات ولایت امیرالمؤمنین(ع) آورده است. به عنوان نمونه می‌توان به احمد بن حنبل از علمای بزرگ اهل سنت اشاره کرد که چهل حدیث در مورد غدیر بیان کرده است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ وجود علمای وابسته به حکومت‌های ظالم مانع ذکر فضائل امام علی(ع) شده‌اند و برخی از آن‌ها حتی دست به تحریف تاریخ زده‌ و منکر فضائل امیرالمؤمنین(ع) شده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در همه متون عرب «ولی» به معنای پیشوا و سرپرست است و متاسفانه جریانات سلفی معنای ولایت را در حد دوست تقلیل داده و آن را تحریف کردند.

وی افزود: پیامبر رهبر منصوب الهی و دارای علم لدنی و وحی می‌باشد و آیات مختلف قرآن بر این امر دلالت دارد و شیعه و اهل سنت در این خصوص هیچ اختلافی ندارند. البته اهل سنت معتقدند رهبری الهی در پیامبر پایان یافته است، اما شیعه به تأسی از آیات مختلف قرآن کریم، رهبر بعد از رسول خدا را هم منصوب الهی می‌داند و این امر توسط رسول خدا در عید غدیر به اطلاع عموم مسلمانان رسیده و در تاریخ ثبت شده است.

حجت الاسلام حیدری‌زاد تصریح کرد: رهبر بعد از پیامبر خاتم، امام است و باید معصوم و منصوب از سوی خدای متعال باشد و این امر قابل انکار و تردید نیست.

وی گفت: دشمن از روز غدیر تا به امروز به دنبال تشکیک و تحریف در امامت و ولایت و حدیث و اسناد آن بوده است و نتیجه همین تحریف‌ها و ناشناخته ماندن غدیر، تسلط بنی امیه بر جهان اسلام بود که واقعه عاشورا را به وجود آوردند و اگر امروز ما عاشورا را با عظمت و بزرگی برگزار می‌کنیم برای این است که غدیر به فراموشی سپرده نشود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha