پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا تصریح کرد: از جمله شروط اصلی سعادتمندی در دنیا و آخرت، باور به ولایت و به خصوص ولایتمداری و التزام به آن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، با حضور در برنامه خطبه خوانی و منقبت خوانی که به مناسبت اعیاد دهه ولایت و به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد دهه ولایت و به خصوص عید سعید غدیر خم اظهار داشت: بر اساس بیان نورانی پیامبر اکرم(ص)، شخصیتی محبوب تر و عزیزتر و شایسته تر از امیرالمؤمنین علی(ع) در بین اصحاب و یاران پیامبر نبوده، ضمن آن که باید توجه داشت که این انتصاب از سوی خدای متعال صورت گرفته و اهمیت آن تا آن جاست که خداوند در قرآن خطاب به پیامبر(ص) می فرماید اگر این ابلاغ(مساله جانشینی) را بیان نمی کردی، رسالت خود را به سرانجام نرسانده بودی.

وی افزود: امام علی(ع) به گواه همه مورخان، شخصیتی است که در سخت ترین شرایط، پیامبر (ص) و دین خدا را یاری رساند و پیامبر برای شیعیان امیرالمومنین(ع) دعا می فرماید و دشمنان آن حضرت را نفرین می کند.

این خطیب برجسته حوزوی همچنین با بیان این که حقیقتاً دین اسلام بدون ولایت علی (ع) و فرزندانش بی فایده است و مفهومی ندارد، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که در آخرت از انسان پرسیده می شود امر ولایت است و این همان جانشینی خداوند در روی زمین است، چه آن که ولی خدا از سوی پروردگار عالم تعیین می شود و کسی جز خداوند متعال نیز قادر به تصمیم گیری در این زمینه نیست.

وی گفت: مَثَل اهل بیت (ع) مانند کشتی نوح است و تنها کسانی نجات می یابند که با امام و ولی همراه باشند و لذا تنها کسانی در دنیا و آخرت سعادتمند می شوند که اولاً باور به ولایت داشته باشند و ثانیاً هم این که در زندگی، التزام عملی خود به ولایت را نشان دهند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حقگو IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    نظرات انتقادی را چاپ نمی کنید