جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام علی علیه السلام

حوزه/مدیر داخلی مؤسسه امیر بیان یزد گفت: محبت و مودت علی(ع) در کنار ولایت ایشان اهمیت دارد و هر چه انسان اعمال انجام دهد، ولی ولایت نباشد پذیرفته نمی شود.

حجت الاسلام مهدی دادآفرین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، با تبریک اعیاد ذی الحجه و میلاد پربرکت حضرت موسی بن جعفر(ع) اظهار داشت: بنا به روایتی از امام صادق(ع) « ان ابلیس عدوالله رن اربع رنات: یوم لعن، و یوم اهبط الی الارض،و یوم بعث النبی(ص) و یوم الغدیر یعنی شیطان دشمن خدا چهار بار ناله کرد:روزی که مورد لعن خدا واقع شد و روزی که به زمین هبوط کرد و روزی که پیامبر اکرم(ص) مبعوث شد و روز عید غدیر».

وی تصریح کرد: ناله شیطان در عید غدیر نسبت به قبلی ها بلندتر بود و سه بار هم ناله زد: اول وقتی که پیامبر دست علی (ع)را گرفت «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»که شیطان  ناله زد و یارانش گفتند چرا ناله زدی گفت امروز روزی است که  همچون روزی که عیسی به ولایت رسید. به خدا قسم که مخلوقات را در این عالم گمراه می کنم، خطاب آمد تو نمی توانی مگر گروهی را گمراه کنی که ناله دوم را زد، دوباره یارانش پرسیدند از او، و گفت به من گفتند که گروهی از مؤمنان را می توانم گمراه کنم. دوباره خطاب آمد« إِنَّ عِبَادِی لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطَانٌ به بندگان من تسلط نداری» که ناله سوم را زد، دوباره یارانش پرسیدند و گفت که خطاب شد من سلطه ندارم بر بندگان، یعنی این شیعیان علی بن ابی طالب است که بر آنها تسلطی ندارد.

مدیر داخلی مؤسسه امیر بیان یزد گفت: گرچه در دایره ایمان حرکت می کنیم، ولی باید مراقب باشیم که البته مؤمن از کوه محکمتر است و دین مؤمن از آن چیزی کم نمی شود ولی در کنار محبت علی(ع)، شیطان برای مؤمنان با شبهات هم برنامه ریزی کرده است.

حجت الاسلام دادآفرین خاطر نشان کرد: شیطان شبهات را در بین مردم القا می کند و الان از ابزار فضای مجازی وارد می شود و یک شبهه کافی است تا اعتقاد و محبت و توکل فرد کم شود. بنا به روایتی از امام صادق(ع)، شیطان به دنبال تسلط بر قلوب مؤمنین و دزدیدن محبت علی(ع) و مسئله ولایت است.

وی افزود: یک روایت از امام باقر(ع) می فرماید«بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلَی خَمْسٍ عَلَی الصَّلَاةِ وَ الزَّکَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَایَةِ وَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ‌ءٍ کَمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ یعنی اینها پایه‌های اسلام هستند که بدون اینها اسلام قبول نیست که یکی ولایت است.

دادآفرین تصریح کرد: در آخر روایت می فرماید نسبت به هیچ اعمالی سفارش نشده است مگر ولایت آن هم در روز غدیر، پس محبت و مودت علی(ع) در کنار ولایت ایشان اهمیت دارد و هر چه انسان اعمال انجام دهد، ولی ولایت نباشد پذیرفته نمی شود.

وی توصیه کرد: مبلغان می توانند با بهره مندی از دریای بیکران برکت غدیر، رسالت دین را از زوایا در فضای حقیقی و مجازی  تبلیغ کنند و تلاش خود را مضاعف نمایند.

مدیر مؤسسه داخلی امیر بیان یزد پیشنهاد کرد: حداقل در فضای مجازی به صورت فعالیت گروهی باید به عنوان «تولی» هشتگ لبیک یا خامنه ای و به عنوان«تبری» هشتگ آمریکای تروریست را هم کار کنیم تا بتوان به ترند اول دست یافت و طلاب با پیامهایی که ارسال می کنند این هشتگ را مدنظر قرار دهند..

این مبلغ دینی با ابراز تأسف از این که بعضی می گویند چرا باید مرگ بر آمریکا را اعلام کرد، گفت: در این ایام که مصادف با حادثه انفجار بیروت شده است یک فتنه بزرگ و مسئله مشکوکی است و احتمال خیانت آمریکا در این حادثه وجود دارد و چون همان روزی بود که آمریکا به هیروشیما حمله کرد و با بمب اتم ده ها هزار نفر را کشت.

دادآفرین تصریح کرد: در ۷۰ سال گذشته هیچ کشوری به اندازه آمریکا جنایت مرتکب شده است و در توئیت دفتر رهبرمعظم انقلاب هم به این مسئله اشاره شد و به جنایتی که در آن روز صورت گرفت و صد هزار نفر انسان بی گناه در یک روزه نابود شدند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha