پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی اکبر سنجری - امام جمعه سربیشه

حوزه/ حجت الاسلام سنجری با بیان اینکه اربعین حسینی نماد دینی ما است،گفت: اقشار مختلف جامعه که امسال به دلیل بیماری کرونا در پیاده روی اربعین شرکت نکرده اند می توانند کمک های خود را در غالب کمک مومنانه به محرومین هزینه کنند.

حجت الاسلام سنجری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، با اشاره به اینکه اربعین یک نماد و شعار دینی است، اظهارداشت: یاد و خاطره شهدای کربلا یادآور حماسه پیروزی خون بر شمشیر است.

امام جمعه سرایان با اشاره به حماسه آفرینی حضرت زینب(س) در کربلا بیان داشت: اربعین حسینی چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یارانشان است که اسرای کربلا در سال ۶۱ هجری قمری برای زیارت مدفن امام حسین(ع) از شام به کربلا رفتند.

وی، پیاده روی اربعین را از بزرگترین راهپیمایی مسلمانان دانست و بیان داشت: امسال اربعین حسینی فرصتی ارزشمند برای همه مسلمانان بخصوص شیعیان است تا در صف جا ماندگان پیاده روی اربعین بتوانند از آن به نحو احسن استفاده کنند.

حجت الاسلام سنجری گفت: امسال با توجه به شیوه همه گیری بیماری کرونا و عدم برگزاری پیاده روی اربعین رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خطاب به مردم توصیه کردند که آنها از مسافرت اجتناب کرده و زیارت اربعین و دعاهای وارده در این روز را در منازل به همراه خانواده قرائت کنند.

وی ادامه داد: امسال در ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) همه اقشار مردم بخصوص متدینین و هیئت های عزاداری پروتکل های بهداشتی را به دلیل بیماری کرونا رعایت کردند؛ لذا در ایام روزهای آخر ماه صفر نیز انتظار می رود که رعایت پروتکل های بهداشتی را همه اقشار و هیئت های عزاداری داشته باشند.

امام جمعه سرایان با تاکید بر اینکه حفظ جان انسانها برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به شرایط خاص جامعه رسانه ها و فضای مجازی نقش اساسی در با شکوه برگزار کردن مجلس عزای امام حسین(ع) دارند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط امروز جامعه همه می توانیم با کمک های خیر خواهانه و هم‌دلانه به اقشار محروم جامعه کمک کنیم.

حجت الاسلام سنجری تاکید کرد: اقشار مختلف جامعه که امسال به دلیل بیماری کرونا در پیاده روی اربعین شرکت نکرده اند می توانند کمک های خود را در غالب کمک مومنانه به محرومین داشته باشند.

انتهای خبر/ ۲۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha