جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ استادجامعةالزهرا(س) گفت: اربعین دست برادری و پیمان وفاداری هر چه بیشتر و تمرین عاشقان حسینی برای زمینه سازی و آمادگی برای ظهور مهدی موعود(عج) است.

رقیه درویشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله بهجت (ره) در این باره بیان کرده اند که «امام زمان (عج) پس از ظهور، خود را به واسطه امام حسین (ع) به همه عالم معرفی می‌کند. بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین (ع) را شناخته باشند.»
وی افزود: با اینکه امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا امکان پیاده روی و زیارت امام حسین(ع) در اربعین وجود ندارد اما باید همچنان با قرائت زیارت های سفارش شده قلب ها را راهی حرم این امام معصوم کرد.
استاد جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه اربعین یعنی میعاد شیعیان در یک کنگره‌ی بین‌المللی، جهانی گفت: هر ساله در روز اربعین مردم در یک سرزمینی که خود آن سرزمین خاطره‌انگیز و سرزمین شهدا و مزار کشته‌شدگان راه خداست جمع می شدند و تجدید میثاق و پیمان وفاداری با فرهنگ عاشورایی می بستند.
وی ادامه داد: اربعین حسینی همانند عاشورا، یک اجتماع عظیم و خودجوش مردمی و یک راهپیمایی از جنس ولایتمداری بود و  سیل حضور مردم و روان شدن کاروان های مردمی از هر قوم و نژاد و سلیقه و از هر شهر و دیار و از هر روستا و قریه به سمت کربلا نشان از این داشت که دلهای همه مردم ما به یک جا نشانه رفته است و آن هم کربلای معلاست.
درویشی ابراز داشت: مردم ما قلباً عاشق اهل‌بیت و ولایت هستند و در مدار اسلام ناب محمدی می چرخند. آنها که در این سالها تلاش می کردند تا صورت دیگری از مردم ما را نشان دهند از خواب غفلت بیدار شوند،آنها که آمریکا را بزک کرده بودند و آنها که غرب را تنها کعبه آمال ما می خواستند و دنبال این بودند تا ایران ما را سکولار و لیبرال نشان دهند ببینند  که مردم ما نه غرب زده هستند و نه دل در گرو آمریکا و فرهنگ غرب دارند، بلکه آنها مریدان حسین اند و حاضرند از جان و مال خود گذشته و بی ریا و بی تکلف در راه حضرت جان نثاری کنن وقطعا اگر محدودیتهای کرونایی نبودچطور با پای پیاده به سوی حرم امام حسین علیه السلام در کربلا یعنی آن طرف دورتر از مرزهای ما میشتافتند تا فقط ولایتمداری خود را نشان دهند.
استاد جامعه الزهرا(س) با اشاره به پاسداشت و بزرگداشت روز اربعین حسینی در نگاه رهبر انقلاب گفت: رهبری روز اربعین حسینی در اول فرودین سال ۱۳۸۵ چنین بیان کردند: «شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است که جابربن عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشد، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شما هست».
وی خاطر نشان کرد: امسال با اینکه با شیوع ویروس کرونا رنگ و بوی اربعین تغییر کرده است اما چیزی از عشق و اراده مردم کم نشده است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha