جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویری از همایش دانشجویان مسلمان جهان در کربلا

حوزه / چهارمین همایش بین المللی دانشجویان مسلمان جهان با حضور دانشجویانی از کشورهای مختلف از جمله ایران، عراق، یمن، پاکستان، لبنان، کویت ، آمریکا ، آلمان ، یمن و... در کربلای معلا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چهارمین همایش بین المللی دانشجویان مسلمان جهان و اولین سوگواره قتیل العبرات در سالن خاتم الانبیا(ص) واقع در حرم مطهر حرم سیدالشهدا(علیه السلام) همزمان با ایام اربعین حسینی برگزار گردید.

در این همایش که به همت موسسه بین المللی دانشجویان مسلمان جهان در دو بخش برگزار گردید، دانشجویانی از کشورهای مختلف از جمله ایران، عراق، یمن، پاکستان، لبنان، کویت ، آمریکا ، آلمان ، یمن و... حضور داشتند که در ایام اربعین حسینی در کربلا گردهم آمده بودند.

این همایش با حضور و سخنرانی اندیشمندان مختلف جهان اسلام همراه بود که هر یک دیدگاه ها و نقطه نظرهای خود در خصوص مسائل روز جهان اسلام و تشیع را بیان نمودند.

در ابتدای مراسم حجة الاسلام سید ظهیرالحسن نقوی از کشور پاکستان و موسس شبکه جهانی ولایت و رئیس موسسه بین المللی دانشجویان جهان ضمن خیر مقدم، اهداف این موسسه و همایش را تشریح کرده و مسائل روز جهان اسلام از جمله خطر جریان های تکفیری و داعش را متذکر شد و بر لزوم بیداری امت اسلامی خصوصا جوانان و دانشجویان تاکید کرد.

پس از ایشان به ترتیب آقای محمد ابوندا از فعالان شیعه ی غزه فلسطین، آقای دکتر هشام دخیل فعال دانشجویی عراق، خانم سیده بتول موسوی فرزند شهید سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب الله از لبنان، علامه راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان به ایراد سخنرانی در خصوص مسائل مختلف روز جهان اسلام و تشیع و زنده بودن قیام حضرت سیدالشهدا و لزوم درس گرفتن از این واقعه ی عظیم در مسائل امروز امت اسلام  پرداختند.

در انتهای بخش اول مراسم بیانیه ی فارسی مراسم توسط دبیر کنگره آقای محمد طه جوانمردی از ایران و بیانیه ی عربی توسط محمدامین سواری از فعالان دانشجویی استان خوزستان بر محور شعار "انا سفیر الحسین"قرائت شد.

در بخش دوم که پس از اقامه ی نماز ظهر و صرف وعده ی ناهار در مضیف حضرت سیدالشهدا(علیه السلام)، تحت عنوان سوگواره قتیل العبرات برگزار گردید در ابتدای مراسم حجة الاسلام و المسلمين محمد سعید النعمانی رئیس کنگره عموم کرد های شیعه فیلی و حجة الاسلام و المسلمين مازن الکربلایی از علمای دینی عراق به سخنرانی پرداختند.

در این بخش از سوگواره تعدادی از اشعار برگزیده توسط شعرا از ملیت های مختلف از جمله آقایان و خانم های حامد عسکری،حسین زحمتکش، پیمان طالبی، میلاد حسنی، سید محمد حسینی، علی قالیباف، امیر خورسند، شبنم نادری، رباب الشریف از یمن، محمد علی الزهری از عراق خوانده شد که با ابراز احساسات حضار مواجه گردید.

در بخش دیگر خانم شبنم نادری دبیر سوگواره بیانیه سوگواره را قرائت نموده و از دست اندرکاران این سوگواره تقدیر و تشکر بعمل آوردند.

در انتهای مراسم که با حضور مداح اهل بیت آقای محمد حسین پویانفر همراه بود همه حضار رو به حرم سیدالشهدا ایستاده و پس از سلام به حضرت به سوگواری پرداختند که موجب حاکم شدن فضای بسیار معنوی در این همایش، در جوار مضجع نورانی حضرت سیدالشهدا گردید.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha