شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام احد ذوالفقاری

حوزه/ مدیر مرکز پاسخگویی به سئوالات و شبهات دینی قزوین گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین لرزه بر اندام دشمنان ما به‌ویژه داعش انداخته و توانایی‌های بالقوه ما را به تمام دنیا نشان داد.

حجت‌الاسلام احد ذوالفقاری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در قزوین در خصوص ویژگی‌های اربعین اظهار داشت:  مردم به لحاظ عشقی که به خاندان اهل بیت علیهم السلام دارند و اوج این عشق در عرصه وجودی اباعبدالله الحسین (ع) ظهور و بروز پیدا می‌کند هر ساله در ایام اربعین پیاده به کربلا می‌روند.

وی تصریح کرد: مردم از زمان شهادت امام حسین (ع) به‌صورت خودجوش در روز اربعین پیاده به کربلا می‌رفتند و این حرکت تا امروز ادامه داشته است و اخیراً رسانه‌ها بیشتر به این موضوع پرداخته‌اند.

مدیر مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام قزوین به جنبه‌های سیاسی و فرهنگی این حرکت عظیم اشاره کرد و گفت: اولین فایده پیاده‌روی اربعین توجه خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام به جامعه اسلامی و شیعی است که انسان را در مسیری قرار می‌دهد تا خودش را از جنبه‌های سیاسی، مذهبی، اقتصادی و سایر مسائل با استاندارهای ترسیم‌شده از سوی امام حسین (ع) مقایسه و اصلاح نماید.

این  استاد حوزه اضافه کرد: باید پیش از فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) تا زمان اربعین خودمان را برای رسیدن این روزها آماده کنیم تا بتوانیم از تمام ظرفیت این راهپیمایی باشکوه برای تقویت جامعه و انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

وی تشریح کرد: حضور پرشور مردم در این راهپیمایی لرزه بر اندام دشمنان ما به‌ویژه داعش خواهد انداخت و توانایی‌های بالقوه ما را به تمام دنیا نشان داد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha