سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله باریک بین

حوزه/ مردم برای لباس روحانیت ارزش و جایگاه ویژه‌ای قائل هستند و ضروری است دستورات دین از طریق روحانیون، طلاب و اهل تقوا به مردم منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، با تأکید بر این‌که روحانیون و طلاب برای جامعه برکت هستند، اظهارداشت: نقش روحانیون و طلاب برای اسلام و انقلاب همواره نقشی مؤثر و اثرگذار است.

 وی با تأکید بر این که مردم برای لباس روحانیت ارزش و جایگاه ویژه‌ای قائل هستند، افزود: مردم همواره به دنبال این هستند که بدانند خداوند و پیغمبران (ص) چه فرموده‌اند و ضروری است دستورات دین از طریق روحانیون، طلاب و اهل تقوا به مردم منتقل شود.

 حوزه‌های علمیه استان به واسطه تلاش‌های آیت‌الله باریک  بین حیات جدی پیدا کرد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، ضمن آرزوی سلامتی برای آیت‌الله باریک‌بین اظهار کرد: آیت‌الله باریک‌بین از دوران نوجوانی به حوزه علمیه وارد شد و از خاندانی متدین می باشد و عمر با برکت خود را در مسیر نشر آثار اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام سپری کرده‌ است.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: همین پایگاه خانوادگی و علائق شخصی مناسب طلبگی، ایشان را به وادی حوزه‌های علمیه کشاند و در نجف اشرف و قم تحصیلاتشان را ادامه و تکمیل کرد.

 وی بیان کرد: او شاگرد بزرگانی چون امام خمینی (ره) بودند و در جوار حضرت معصومه (ع) زیسته‌اند و عمری را با تحصیل علم سپری کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: انگیزه‌های معنوی و اخلاص از ایشان شخصیتی معنوی و برجسته ساخته و این مهم سبب شد در جامعه ما، به ویژه در خطه قزوین خدمات بسیاری را ارائه کنند و آثار به یادماندنی را به‌جای گذاشته و بگذارند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: حوزه‌های علمیه استان که تقریباً به تعطیلی کشیده شده بود، به واسطه تلاش‌های آیت‌الله باریک  بین حیات جدی پیدا کرد و احیا شد و آیت‌الله شالی هم در این حوزه نقش داشتند.

وی اظهار کرد: امیدواریم سایه ایشان بر سر همه مستدام باشد تا بتوانیم از عمر و  وجود با برکتشان استفاده بیشتر ببریم.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha