جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مبلغان حوزه علميه در كاظمين

حوزه / همزمان با حضور ميليوني زايران اربعين حسيني در عتبات عاليات، گروهي از روحانيان حوزه علميه براي اجراي برنامه فرهنگي بين زائران به شهر كاظمين اعزام شده بودند، كه در اين مدت توانستند گوشه‌اي از مصائب حضرت سيدالشهدا را بيان و آن ها را معارف اهل بيت عليهم‌السلام بيشتر آشنا كنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه حج، در ايام اربعين سيد و سالار شهيدان عليه السلام گروهي از مبلغان توسط كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين براي اجراي برنامه فرهنگي در بين زائران امام حسين عليه السلام به شهر مقدس كاظمين اعزام شدند.

برگزاری 100 جلسه حلقه معرفت و 500 جلسه مشاوره

برگزاري 100 جلسه حلقه معرفت پيرامون معرفي امام موسي ابن جعفر عليه السلام و امام جواد عليه السلام و اماكن مقدس كاظمين، برگزاري 500 جلسه مشاوره و تبليغ چهره به چهره با موضوعات مختلف از جمله فلسفه قيام امام حسين عليه السلام، آداب زيارت و توبه بخشي از فعاليت هاي اين مبلغان به شمار مي رود.

از ديگر فعاليت هاي مبلغان اعزامي مي توان به برگزاري 30 مورد نماز جماعت در محل اسكان زائران، ارتباط گيري با برخي زائران كشورهاي آذربايجان و تركيه، استقرار در خيمه بعثه مقام معظم رهبري در صحن صاحب الزمان عليه السلام و استقرار در مسجد براثا و معرفي اين مكان شريف براي اولين بار در 10سال اخير اشاره كرد.

همچنين توزيع حدود 2000 بروشور معرفي امامين كاظمين و اماكن متبركه اين شهر بين زائران، توزيع حدود 2000 بروشور معرفي مسجد براثا بين زائران و توزيع حدود 1000 بروشور دل نوشته و خردنامه بين زائران از ديگر فعاليت هاي مبلغان اعزامي به كاظمين بود كه با موفقيت به انجام رسيد.

فعالیت بیش از 1200 روحانی

گفتني است، فعاليت بيش از 1200 روحاني به طور خاص از سوي كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين براي اجراي برنامه هاي فرهنگي در بين زائران حسيني كه در اكثر قريب به اتفاق موكب ها نماز جماعت و بيان احكام و مسائل اخلاقي معرفتي برگزار شد، با موفقيت به پايان رسيد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha