پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
راهپیمایی اربعین

حوزه/ تولیت حوزه امام رضا(ع) صفا دشت گفت: راهپیمایی عظیم اربعین دسیسه های اختلاف افکن دشمن را خنثی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد سادات رسول، تولیت حوزه علمیه امام رضا(علیه السلام) صفا دشت درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درتهران، با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم اربعین و نمایش اقتدارشیعه در روزهای اخیر گفت: مسئله اربعین فراتراز شیعه و سنی بوده و همانند تبلیغ فرهنگ عاشورایی، فارغ از پرداختن به مسائل نماز، روزه و حج و غیره است.

وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی عظیم اربعین دسیسه های اختلاف افکن دشمن را خنثی کرد، ادامه داد: فرهنگ عاشورایی را بایستی به هرانسان آزاده و حق طلب در دنیا رساند و او را راهنمایی کرد تا این فرهنگ غنی را بشنود، درصحنه کربلا یک غلام سیاه پوست حضوردارد،  پیر ، جوان ، زن و مرد هم هستند واین یعنی عاشورا تنها متعلق به یک قشرخاص نیست.

حجت الاسلام سادات رسول، با بیان این که درفرهنگ عاشورایی حریّت معنا شده و به تصویرکشیده شده، اضافه کرد: اگر دین داری فقط بحث نماز و روزه و زکات و این گونه مسائل بود، خیلی مسلمانان معتقد به این امور اسلامی، امام حسین علیه السلام را درمسیرمکه و مدینه تا کربلا رها کردند ولی امثال وهب مسیحی امام را ترک نکردند و لذا باید فرهنگ عاشورا را با همین تعریف به دنیا عرضه نمائیم.

امام جمعه باغستان خاطرنشان کرد: این فرهنگ آزادی خواهی و حریت را باید به انسان های حق طلب درجهان هستی عرضه کنیم تا عمق این فرهنگ را فهمیده و درک کرده و بشنوند و حس کنند این فرهنگ نجات دهنده آنهاست.

وی افزود: عاشورا فراترازمذهب است چون اگردین درفرهنگ عاشورایی تعریف و ارائه گردد مردم می پذیرند اما اگرامروز دین با پیامبر(ص) و نماز و قرآن ارائه دهیم دنیا پذیرا نیست زیرا چهره اسلام و نماز و قرآن کریم را امثال داعش و آل سعود امروز به بدترین وجه به دنیا نشان داده اند.

استاد حوزه تهران تصریح کرد: امروز بدترین موجودات روی این کره خاکی همین کسانی هستند که ادعای دین، قرآن و پیامبر(ص) را دارند ولی ادعای عاشورایی بودن را تنها انسان های مومن و مخلص دارند لذا این فرهنگ را فراتر ازمذهب باید تعریف کرد چون اگراین کاربشود در این فرهنگ عاشورایی، پیامبر(ص)، قرآن، نماز و فرهنگ غنی دین نهفته است.

امام جمعه باغستان درپایان با تأکید برلزوم تعریف فرا مذهبی فرهنگ غنی عاشورا درتمام دنیا، گفت: مبلغان و طلاب حوزه های علمیه ما باید فرهنگ عاشورا را به عنوان فرهنگ جهانی خارج ازمحدوده اسلام برای دنیا تعریف کنند اگرچنین بشود خود به خود قرآن و پیامبر(ص) و دین هم تعریف می شود. 34/313

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha