جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله صافی گلپایگانی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به کنفرانس بین‌المللی اربعین امام حسین(ع)، و رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن(ع) در آلمان تصریح کردند:آنهایی که چهره‌ اسلام را خشن و بداخلاق نشان می‌دهند، فرسنگ‌ها با پیامبر رحمت فاصله دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، متن پیام این مرجع تقلید به کنفرانس بین‌المللی اربعین امام حسین(ع)، و رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن(ع) در آلمان بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحيم

الحمدلله ربّ العالمين والصّلوة والسّلام علي حبيب اله العالمين وافضل السّفراء المقرّبين أبي القاسم المصطفي محمّد وعلى آله الطيّبين الطاهرين سيّما بقية الله في الارضين.

قال الله الحکيم: «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ»

السّلام عليکم و رحمةالله وبرکاته

عرض ادب و احترام دارم به عزيزان محترم شرکت‌کننده در اين جلسه نوراني. اميدوارم که انوار قدسيه و عنايات رحمانيه به واسطه فيض وسائط الهيه، حضرات معصومين عليهم‌السّلام شامل اين مجلس باعظمت گردد و کمال استفاده از آن برده شود.

ايّام را که مصادف است با سالروز رحلت پيامبر اکرم حضرت محمّد بن عبدالله صلّي الله عليه وآله و شهادت حضرت امام مجتبى و امام رضا عليهما آلاف التحيّة والثّناء به ساحت مقدس حضرت بقيّةالله الاعظم عجّل‌الله تعالي فرجه‌الشريف و به شما حضّار گرامي تسليت گفته و ياد بزرگترين اجتماع بشري در عصر جديد يعني اربعين سالار شهيدان حضرت ابي‌عبدالله الحسين عليه‌السّلام را گرامي مي‌داريم.

وجود مقدّس حضرت نبيّ اکرم، جامع عظمت‌هاي انساني و بزرگواري‌هاي يک انسان بي‌مانند بود که شرح آن همه عظمت در يک پيام و يک کتاب امکان ندارد. اگر لقب قهرمان مناسب مقام رفيع وبلند انبياء باشد بايد آن حضرت را همان‌طور که مورّخ شهير (توماس کارلايل) گفته در بين تمام پيامبران، يگانه قهرمان خواند و ايشان را در همه عظمت‌ها، قهرمان يگانه و موفق و بي‌نظير بخوانيم که مهم‌تر از همه عظمت‌ها، عظمت در رسالت و دعوت مي‌باشد.

در ميان دعوت کساني که در تاريخ بشر براي اصلاحات اجتماعي يا انقلابات بنيادي قيام کرده‌اند دعوتي عالي‌تر و رسالتي انقلابي‌تر و جامع‌تر از رسالت پيامبر اسلام نبوده است.

اساس عظمت دعوت پيامبر عاليقدر اسلام، دعوت به توحيد و يکتاپرستي است که در کلمه طيبه «لا اله الّا الله» خلاصه مي‌شود. کلمه‌اي که از آن ارزنده‌تر و آزادي بخش‌تر و روشن‌تر و نجات‌دهنده‌تر نيست. کلمه‌اي که در آن تمام برابري‌ها و برادري‌ها و الغاء امتيازات پوچ و موهوم نهفته است، کلمه‌اي که به گفته گوستاولوبون دانشمند مشهور فرانسوي در کتاب (تمدّن اسلام و عرب) در بين اديان، تاج افتخاري است که فقط بر سر اسلام قرار دارد، کلمه‌اي که استثمار و استضعاف را محکوم و ريشه‌کن مي‌سازد، کلمه‌اي که اعلان آزادي بشر و حقوق انسان‌هاست، کلمه‌اي که دانشمندان با انصاف در مقابل آن خاضع و خاشع هستند و امتيازات نژادي و قبيله‌اي را الغاء مي‌کند.

آري؛ حقيقت دعوت حضرت ختمي مرتبت صلّي الله عليه وآله دعوت به عدل و احسان ونيکي است که قرآن مي‌فرمايد: «إِنَّ اللهَ يأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ» و حقيقت آن زنده‌نمودن مکارم اخلاق و محاسن آداب و احياء روش‌هاي نيک و پسنديده انساني مي‌باشد که فرمود: «بُعِثْتُ‏ لِأُتَمِّمَ‏ مَكَارِمَ‏ الْأَخْلَاق».‏

آري او پيامبر مهرباني‌ها و خوبي‌هاست، او الگوي بزرگ شرافت و انسانيت است و اوست که مردم را به صفا و صميميت و برادري و مساوات و عمل صالح دعوت مي‌کند و اوست که مردم را به توصيه به حق و سخن حق گفتن و راست‌گفتن و صداقت در رفتار و مشي زاهدانه و تواضع وفروتني با ديگران ومخالفت با تکبّر و بزرگ‌منشي و فخرفروشي دعوت مي‌نمايد؛ و بالاخره بايد گفت او پيامبر رحمت براي جهانيان است و افسوس و هزاران افسوس که اين چهره نوراني را امروز تعدادي جاهل و مغرض که فرسنگ‌ها با پيامبر رحمت فاصله دارند، چهره‌اي خشن و بداخلاق نشان داده و به اسلام و قرآن و پيامبر عاليقدر ظلم وجفا مي‌کنند.

در مقابل، وظيفه ما سنگين است، مسلمانان بايد دنيا را به آيين نجات‌بخش اسلام توجه دهند که قرآن مي‌فرمايد: «الصُّلْحُ خَيرٌ». اسلام دين صلح است، خيرخواه همه جهانيان و راهبر صحيح براي همه انسان‌هاي در جستجوي راه مطمئن و زلال و شفاف مي‌باشد. حقيقت اين دين مبين در کلمات وبيانات پيامبر عاليقدر وامامان معصوم عليهم‌السّلام تبيين شده است که پيامبر فرمودند: اگر مي‌خواهيد گمراه نشويد تا روز قيامت، از قرآن وعترت پيروي نماييد، که حيات واقعي انسان‌ها در پيروي از آنها مي‌باشد.

در پايان از اساتيد محترم وعزيزان شرکت کننده در اين همايش با عظمت و از برگزارکنندگان مخلص آن تقدير وتشکر نموده و از خداوند متعال خواهانم که همگان در ظلّ عنايات حضرت ولي الله الاعظم امام زمان ارواح العالمين له الفداء در کسب فضايل وانجام وظايف، موفق و مؤيد باشند. و آخِرُ دَعوانا اَنِ الحمدُ لله ربِّ العالمين.

صفر المظفر1437

لطف الله صافی

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha