پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله العظمی صافی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در یادداشتی با عنوان« سرآغاز مدینه فاضله» به ‌مناسبت نهم ربيع الأول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی عليه السلام بیان داشتند: امروز همگان وظيفه داريم كه خصوصيات و امتيازات جامعه مهدوی و دولت كريمه الهي را به جهان معرّفی نماييم كه جهان تشنه عدل و مواسات و جهانِ خسته از ظلم و جنايات و قتل و خونريزی خود را برای روز رهايي و روز زيباي مهرباني آماده كند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» متن کامل یادداشت این مرجع تقلید منعکس می شود.

بسم الله الرحمن الرحيم

روز شريف نهم ربيع المولود از ايام الله بزرگ و مقدّس است. اين روز فرخنده و پربركت، آغاز ظهور ولايت حضرت ولي الله الاعظم امام مبين و حصن حصين بقية الله في الأرضين موعود انبياء مرسلين، خاتم الأوصياء المعصومين، مولانا المنتظر و العدل المشتهر و الإمام الثاني عشر الحجة بن الحسن المهدی ارواح العالمين له الفداء می‌باشد؛ و در حقيقت، بايد گفت كه از امروز و از درون تاريخ هجری، تاريخ نوين عصر مهدوی آغاز می‌شود.

اين روز، سر آغازی است برای عصری كه جهان در پيش رو دارد و در طول حضور بشر در روی زمين بی‌سابقه است و ويژگی‌های آن در عصر هيچ يك از انبيا و رجال، ظاهر نشده است؛ عصری كه در آن زمين پر از عدل و قسط گردد و همه جا امنيّت و آرامش و اطمينان حاكم گردد و ميلياردها بشر در همه جا تحت حكومت واحد و قانون واحد قرار بگيرند و بركات زمين و آسمان ظاهر گردد عصری نمونه است.

عصر مهدوی، يعنی نفی تمام ضعف‌ها و فسادها، يعني انتظارِ چنان جامعه واحد جهاني و مدينه فاضله حقيقي كه همه اركان و اعضا و نهادهايش همان‌گونه كه طرح آن از طرف شخص رسول اعظم صلّی الله عليه‌ و آله، داده شده، مانند اعضای بدن انسان واحد، انجام وظيفه می‌نمايد.

مسير همه جوامع به سوی اين جامعه است و رسيدن بشر به اين جامعه، سنّت الهی و قاعده تخلّف‌ناپذير است، هر كس كه بخواهد مانع از تحقّق اين جامعه مهدوی شود معارضه و ممانعت وی در هم كوبيده می‌شود.

در اينجا تذكّر اين نكته مناسب است كه تا دنيا به آن عصر و جامعه بزرگ مهدوی نرسيده است جامعه‌های فعلی اگر بخواهند در سعادت، آسايش، قدرت، قوّت، عزت و عدالت، زندگی كنند بايد همان اصول و مباني جامعه مهدوی را اصل و مبنای حيات اجتماعی، سياسی و اقتصادی خود قرار دهند و آن را معيار بدانند و صلاح يا فساد خود را با آن بسنجند.

اكنون با اين ميزان از جوامع كوچك شهری و روستايی، می‌توان جامعه‌ای را كه مهدوی است‌ شناسايی كرد؛ در هر شهر و روستايی كه حق رعايت می‌شود، از حق حمايت می‌كنند، به حق عمل می‌نمايند، اتحاد و برادری به چشم می‌خورد، تعليم و تربيت صحيح و تقدير از اخيار و دانشمندان در آنجا رايج است، در امانت، خيانت نمی‌كنند و خلاصه، حيات دينی و انسانی دارند؛ آن جامعه ـ اگر چه كوچك هم باشد ـ جامعه مهدوی است.

امروز همگان وظيفه داريم كه خصوصيات و امتيازات جامعه مهدوی و دولت كريمه الهي را به جهان معرّفی نماييم كه جهان تشنه عدل و مواسات و جهانِ خسته از ظلم و جنايات و قتل و خونريزی خود را برای روز رهايي و روز زيباي مهرباني آماده كند و اميدوار و منتظر وعده الهی برای برپايی حكومت واحد عدالت باشد كه «إنّهم يَرَوْنَهُ بَعيداً وَ نَراهُ قَريباً» اللهم اجعلنا من أنصاره و أعوانه

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha