پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله صافی

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به همایش بزرگداشت مرحوم فیض الاسلام، مترجم نهج البلاغه گفتند: امروز باید کتاب شریف نهج البلاغه بارها مطالعه و از حقایق، دقایق و لطایف آن در سبک زندگی استفاده گردد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حضرت آیت صافی گلپایگانی طی پیامی به همایش بزرگداشت مترجم نهج ابلاغه مرحوم فیض الاسلام اظهار داشتند: اگر جامعه ، دانشگاه  و زندگی ما همه با نهج البلاغه آشنا باشند نورانیت این کتاب منور آنها را فرا خواهد گرفت و درهای ترقی ، کمال و سعادت برای آنها مفتوح می گردد.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

با صلوات و احترام به آقایان بزرگوار حاضر در این همایش باشکوه که پاس قدرانی از عالمی بزرگ دینی و یکی از موالیان با اخلاص حضرت امیرالمومنین(ع) گردیده است و سنت حسنه احترام به خدمت گزاران دین حنیف و شریعت و مکتب نورانی اهل بیت(ع) در این جلسه مقدس اجرا می گردد.

تعظیم از بزرگانی که عمر پربرکت خود را در راه احیا مبانی بلند به تشیع و دفاع از کیان با عظمت امامت و ولایت سپری کرده و نام خود را در این راه باشرافت جاودان نموده اند.

 یکی از خادمان پرافتخار که در آستان فرشته پاسبان علوی توفیق خدمت پیدا کرد مرحوم مغفور سلاله سادات حجت الاسلام حاج سید علی نقی سید الاسلام بود که خداوند بزرگ بر او منت نهاد و دقایق عمر خود را در تعظیم شعائر دین و اعلای کلمه الله گذارند و چاکری درباری علوی نصیبش گردید و توفیق ترجمه فارسی کتاب شریف نهج البلاغه را پیدا نمود ، کتابی که بعد از قرآن کریم بزرگترین کتاب هدایت و تربیت و کتاب و سکتاب سعادت بشریت و تابناکترین خورشید معرفت است.

 ترجمه این کتاب شریف که به وسیله این عالم بزرگ انجام شد و همچنین ترجمه های دیگری که در طول ادوار و قرون مختلف صورت گرفت ،خدمتی است که کسانی که به کلمات درُبار حضرت علی (ع) علاقه داشته و دنبال تحقیق و پژوهش  بودند، انجام داده اند.

فرهنگ غنی اسلام که مشحون از آیات و روایات شریفه و احادیث متبرکه از حضرات معصومین(ع) است همه گنج های معرفت و هدایت هستند و در این میان نهج البلاغه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حقیر از این فرصت استفاده نموده و به دوستداران علم و ادب تاکید دارم که این کتاب شریف را بارها مطالعه نموده و از حقایق، دقایق و لطایف آن در سبک زندگی خود استفاده نمایند.

 اگر جامعه ما، دانشگاه ما و زندگی ما همه با نهج البلاغه آشنا باشند نورانیت این کتاب منور آنها را فرا خواهد گرفت و درهای ترقی ، کمال و سعادت برای آنها مفتوح می گردد.

از همه بزرگانی که در تشکیل این همایش سهیم بودند و از شرکت کننده گان ارجمند تشکر می نمایم، ان شاءلله تعالی همه از پیروان واقعی مکتب بزرگ ولایت و امامت باشیم و مشمل عنایت حضرت ولیعصر (عج) قرار گیریم.

انتهای پیام 313/38

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha