چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: واکنش و منش امیر المومنین(ع) در مراجعه برادرش عقیل برای دریافت سهم بیشتر از بیت المال درس و عبرتی برای همه مسلمین به ویژه مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در همایش بزرگداشت مترجم و مفسر نهج البلاغه مرحوم فیض الاسلام که در تالار اهل بیت(ع) اصفهان برگزار شد، با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: بزرگداشت و نکوداشت عالمان برجسته که در راه نشر معارف اهل بیت(ع) همچون کلام امیرالمومنین(ع)  گام موثری برداشته اند شایسته و بایسته است.

وی با بیان اینکه پس از گذشت سال ها همچنان ترجمه و تفسیر مرحوم فیض الاسلام پیشتاز و سرآمد دیگر ترجمه ها است گفت: نهج البلاغه مشتمل بر خطبه ها و نامه های امیر المومنین (ع) و کلام گهربار این امام همام است

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: برخلاف تصور عامه مردم نهج البلاغه به قلم امیرالمومنین(ع) نیست بلکه مرحوم سید رضی ضمن اینکه انسانی فقیه و عالم و در ادبیات عرب توانمد بوده است اقدام به جمع آوری سخنان و فرمایشات امیرالمومنین(ع) در قالب کتابی کرد.

وی با تاکید بر اینکه مرحوم سید رضی اسمی شایسته یعنی نهج البلاغه(راه بلاغت) را بر این کتاب نهاد گفت: کتاب ها و تفسیرهای مختلفی برای نهج البلاغه در دوران های مختلف آمده است که هر یک از منظری به این کتاب شریف پرداخته اند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه به تشریح تقاضای حضرت عقیل از امیرالومنین(ع) که در نهج البلاغه آمده است پرداخت و اذعان کرد: اینکه هر کاری حتی اشتباه را می توانیم انجام داده و البته در کنارش نماز بخوانیم و روزه بگیرم و امید  داشته باشیم در مسیر دین قرار  بگیرم، نادرست بوده و هرگز اینچنین نیست، واکنش و منش امیرالمومنین(ع) در مراجعه برادرش عقیل برای دریافت سهم بیشتر از بیت المال درس و عبرتی برای همه مسلمین به ویژه مسئولان است

اتنهای پیام 313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha