چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام محمدتقی رهبر

حوزه/ رئیس موسسه نهج البلاغه با تاکید بر لزوم استفاده از همه ابزارها برای ترویج معارف علوی در جهان، پیشنهاد داد: نهج البلاغه به عنوان درس رسمی حوزه های علمیه انتخاب شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر، پیش از ظهر امروز در  همایش بزرگداشت مفسر و مترجم نهج البلاغه مرحوم فیض الاسلام، در اصفهان، ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص)  اظهار کرد: برای ترویج و گسترش هرچه بیشتر کلام  امیرالمومنین(ع) باید از همه ابزارها از جمله فضای مجازی، اینترنت، صداو سیما، دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزش و پرورش بهره برد.

وی با پیشنهاد این که نهج البلاغه باید به عنوان درس رسمی حوزه های علمیه قرار گیرد، افزود: موسسه نهج البلاغه سال آینده را سال مدیریت علوی قرار داده است، چرا که تبیین فرمایشات امیرالمومنین(ع) برای مدیران دولتی امری ضروری است.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه افزود: امروز همایش بزرگداشت، مرحوم فیض الاسلام در سی امین سالگرد رحلت این علامه و مفسر نهج البلاغه  برگزار می شود، از جمله اقدامات مرحوم فیض الاسلام  فروختن خانه شخصی خود برای نشر معارف اهل بیت(ع) بود و پاسداشت و بزرگداشت این شخصیت کمترین کاری است که  می توان انجام داد.

وی افزود: در ایران و جهان اقدامات متعددی در راستای نهج البلاغه انجام شده است، در اصفهان نیز فعالان نهج البلاغه و کلام امیرالمونین(ع)  کم نبوده، ولی موسسه نهج البلاغه در راستای کار تشکیلاتی درصدد سازماندهی و احصا این فعالین برآمده است.

رئیس موسسه نهج البلاغه خاطرنشان کرد: براساس اقدامات انجام شده، توسط ائمه جماعات 70 مسجد، معارف نهج البلاغه در یکی از شب های هفته  برای عامه مردم تبیین می شود.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha