پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله العظمی صافی

حوزه/ در برابر هجوم فرهنگ‌هاي ضدّ دینی، به شخصيّت اسلامي و مسلمان‌بودن خود و عقايد و شعاير و سنّت‌هاي ديني افتخار کنيم و از رخنه‌هاي فساد جلوگيري نماييم و نگذاريم تبليغات سوء، دين را تحريف و معروف را منکر و منکر را معروف جلوه دهند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، در پیامی به هفتمین کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان گفتند: امروز و فردا و فرداهاي  بي‌شمار، بر ما و بر نسل‌هاي آينده است که پاسداري از هدف آن دلیرمردان يعني حاکميت احکام اسلام را در صدر مقاصد و مطالب خود بدانيم و از اين خون‌هاي پاک که در راه دفاع از نواميس دين ريخته شده، حقّ‌‌شناسي و قدرداني کنيم

متن کامل پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرّحيم

قالَ الله تعالي: وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ.

اللّهم صلّ علی حبیبک و صفیّک و خاتم رسلک سیّدنا أبی‌القاسم المصطفی محمّد و صلّ علی أهل بیته المظلومین سیّما بقیّة‌الله فی الأرضین، و علی جمیع الشّهداء و الصّدیقین.

سلام بر شهیدان گلگون‌کفن روحانی استان اصفهان، مرکز احیاء ارزش‌های دینی، جایگاه مردم غیور و شرافتمند؛ استانی که بسیاری از بهترین جوانان عزیز خود را در راه دفاع از اسلام عزیز در برابر تجاوز دشمنان به دین مبین، اهداء نمود.

و با عرض ادب و احترام خدمت حاضران در این محفل نورانی و مقدّس، خانواده‌های معظّم شهدای روحانی استان شهیدپرور اصفهان و نیز مسئولان برگزارکننده این اجلاسیه عظیم. 

شهادت فی سبیل الله از اعظم قربات و اجلّ مقامات و درجات است. در تاريخ بشريت، شهداء راه فضيلت و مقاصد انسانيت را جايگاهي بس رفيع و مقامي بس منيع است، حيات کرامت و شرافت انسان، مرهون فداکاري و جان نثاري اينان بوده و هست.

درخت تنومند آدميت از خون اين عزيزان، آبياري و خرم و سرسبز باقي و پايدار و ميوه‌هاي آن طي قرون و اعصار در دسترس همگان است.

شهيد و شهداء، سعادتمندان و پاکبازاني هستند که در ميدان جهاد في سبيلالله از مرگ، واهمه و انديشهاي ندارند، و نصرت حقّ و ياري دين خدا و جهاد با دشمنان خدا را فوز عظيم ميدانند، و از ميان بارش باران اسلحه دشمن، خود را مظفّر و پيروز و نايل به إحديالحسنيين ميشمارند. اعلاي کلمه اسلام و بقاي دين و عزّت و شوکت مسلمين، همه از برکت فداکاري‌ها و جانبازي‌هاي اين رادمردان از جان گذشته است.

در جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی، تنها انگیزه‌ای که مردم را در حضور و استقبال از شهادت به میدان آورد، دفاع از اسلام ، مذهب و حاکميت دين بود.

شهدای روحانی ما که مانند ستارگانی پر نور می‌درخشند، علم و عمل را در مسیر احیاء امر اهل بیت علیهم السلام و دفاع از دین و ارزش‌های انسانی توأم ساخته و با رشادت‌های خود، برگی زرین در تاریخ اسلام ثبت نمودند.

امروز و فردا و فرداهاي  بي‌شمار، بر ما و بر نسل‌هاي آينده است که پاسداري از هدف آن دلیرمردان يعني حاکميت احکام اسلام را در صدر مقاصد و مطالب خود بدانيم و از اين خون‌هاي پاک که در راه دفاع از نواميس دين ريخته شده، حقّ‌‌شناسي و قدرداني کنيم.

در هر شرايطي، اسلام و ولايت اهل بيت عليهم‌السّلام را عزيزتر از هر چيز بدانيم و هوشيار و آگاه، هم‌چنان و هميشه، حافظ ارزش‌هاي اسلامي باشيم.

در برابر هجوم فرهنگ‌هاي ضدّ دینی، به شخصيّت اسلامي و مسلمان‌بودن خود و عقايد و شعاير و سنّت‌هاي ديني افتخار کنيم و از رخنه‌هاي فساد جلوگيري نماييم و نگذاريم تبليغات سوء، دين را تحريف و معروف را منکر و منکر را معروف جلوه دهند.

همه مخصوصاً خانواده‌های شهدای روحانی با امر به معروف و نهي از منکر، انحرافات و رواج فرهنگ غرب، ابتذال اخلاقي، اختلاط زن و مرد و شيوع ملاهي و مناهي را محکوم نمايند و خط و راه شهداي عزيز را ادامه دهند.

در خاتمه با اظهار خضوع در برابر مقام والای شهدایی عزیزی که این محفل باشکوه به نام آنان برگزار شده است، نصرت اسلام و تحصيل خوشنودي و مسرّت خاطر انور حضرت‌ولیّ عصر و صاحب دوران امام زمان عجّل‌الله تعالي فرجه الشريف را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم و السلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

6 ربیع الثانی 1437 ه.ق

لطف‌الله صافی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha