پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 اربعین حسینی - کربلا

حوزه/ مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) به مناسبت روز اربعین در بیت آیت الله العظمی صافی برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به همین مناسبت مجلس سوگواری اربعین حسینی در بیت شریف آیت الله العظمی گلپایگانی، با حضور این مرجع تقلید،عاما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت 10 صبح امروز آغاز شد مدیحه سرایان و واعظان مکتب اهل بیت(ع) به بیان معارف اهل بیت(ع) عصمت و طهارت(ع) پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی از خطبای حوزه در این مراسم گفت: جابر بن عبدالله، اولین کسی بود که خود را در روز اربعین با حال نابینایی به قبر امام حسین(ع) رساند.

وی افزود: در این روز باشکوه مردم از اقصی نقاط جهان خود را بنا به این سنت الهی که زینب کبری(ع) و اهل بیت(ع) نیز آن را احیا کردند و تمام ائمه(ع) ما آن را به یک سنت الهی مبدل کردند، به این حرم شریف می رسانند.

این خطیب حوزوی گفت: در این مسیر زیباترین صحنه ها و عاشقانه ترین لحظات خلق شده است و مردمی که میزبان این مسیر مردم هستند، پای زائران را می شویند، زیرا می دانند که آب پای این زائران را می توانند به عنوان شفا استفاده کنند، زیرا در هر قدم این زائران حج و زیارت پاداش خیر نهفته شده است.

وی بیان کرد: پاداش زیارت قبر امام حسین(ع) آنچنان است که اهل بیت(ع) ما فرموده اند که در هر قدم دو هزار هزار عمر و حج و جهاد در راه خدا ثبت و ضبط می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی گفت: عزاداری امام حسین(ع) حرمتی خاص دارد که در آن آورده اند که مردان همیشه باید مردانه رفتار کنند، ولی در عزای امام حسین(ع) باید مثل مادران زن جوان مرده گریه کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha