سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
محمد طاهر گرایلی مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی، دیانت را عین سیاست و سیاست را عین دیانت دانست، گفت: تقسیم بندی روحانیون به دو بخش روحانیون سیاسی و غیرسیاسی از سوی کسانی که بویی از اسلام نبرده اند، صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه معصومیه بیرجند با اشاره به نقش روحانیون در تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی، تاکید کرد و افزود: طلاب به عنوان سربازان امام زمان(ع) وظیفه تبلیغ رسانی و گسترش معروفات را در جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه خداوند به هرکس توفیق پوشیدن لباس مقدس روحانیت را نمی دهد، افزود: حضرت امام(ره)درس  آموخته همین حوزه و مکتب است که توانست دست استکبار و صهیونیست را از مناطق مختلف جهان کوتاه کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، اظهار کرد: باید دیدگاه های رهبری را در کارگروه های مختلف، در مدارس علمیه به بحث و اجرا گذاشت تا خروجی حوزه، بزرگان و شخصیت هایی همچون آیت الله تهامی و... شود.

وی با اشاره به اینکه راه پیشرفت، بررسی و تحقیق جایگاه گذشته و حال حوزه های علمیه است، افزود: باید گذشته حوزه و حال حوزه را بررسی کرد تا نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را حفظ نمود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی یادآور شد: تقسیم بندی روحانیون به دو بخش روحانیون سیاسی و غیرسیاسی از سوی کسانی که بویی از اسلام نبرده اند، صورت گرفته است تا باعث از هم پاشیده شدن انقلاب شود.

حجت الاسلام گرایلی، دیانت را عین سیاست و سیاست را عین دیانت دانست و افزود: روحانیون نمی توانند خارج از اوضاع اجتماع زندگی کند و اجتماع هم کاملا مربوط به عالم سیاست است.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha