دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله گرایلی مشهد

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد، بر ضرورت توجه اساتید به بُعد تربیتی طلاب تاکید کرد و گفت: طلبه باید بداند که طلبگی مسیر سربازی امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله حسین گرایلی، در گردهمایی سالانه اساتید و مسئولین مدرسه علمیه عالی نواب مشهد، توجه به بُعد تربیتی طلاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: اخلاص سرلوحه تعلیم و تربیت است و اگر استاد بتواند همواره با استمداد از خدا و حضرات معصومین(ع) وارد کلاس شود و درس خود را آغاز نماید، بیشترین تاثیرگذاری را بر روی طلاب خواهد داشت.

استاد خارج حوزه علمیه خراسان افزود: طلبه باید بداند که طلبگی مسیر سربازی امام زمان(عج) است و هر کاری که انجام می دهد جز برای رضایت آن حضرت نباشد، لذا اگر اساتید بتوانند این مسئله را در طلاب نهادینه کنند، مسیر تحصیل را برای آنها بسیار هموار کرده اند.

*تدریس ۸۰ استاد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا کاظمی مدیر مدرسه عالی نواب نیز در این مراسم، اساتید مدرسه نواب را جزو بهترین اساتید حوزه مشهد دانست و گفت: تلاش ما همواره براین بوده که بتوانیم بهترین اساتید در سطوح عالی حوزه مشهد و نیز دانشگاه را دعوت نماییم که موفقیت خوبی در این زمینه کسب کرده ایم و هم اکنون بیش از 80 استاد حوزه و دانشگاه در این مدرسه مشغول تدریس هستند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت های سال گذشته مدرسه نواب، افزود: یکی از برنامه های مدرسه در سال تحصیلی گذشته انتشار اولین شماره فصلنامه علمی پژوهشی کلام اسلامی بوده است که تاکنون مقالات مورد نظر تهیه و در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

رشته های تخصصی جدید راه اندازی می شود

مدیر مدرسه عالی نواب مشهد ادامه داد: تخصصی شدن علوم حوزوی، از منویات مقام معظم رهبری بوده و این مدرسه به عنوان پیشگام این عرصه به دنبال راه اندازی رشته های تخصصی دیگری در کنار پنج رشته موجود است که از آن جمله می توان به رشته های فقه و اقتصاد، علوم قرآن و معارف تفسیری و نیز فقه سیاسی اشاره کرد که در این جهت اقدامات اولیه صورت گرفته و امیدواریم برای سال تحصیلی آینده پذیرش طلبه داشته باشیم.

برپایه این گزارش، تعدادی از اساتید نیز نقطه نظرات خود را درخصوص فعالیت های مدرسه بیان کردند و در پایان از اساتید تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha