سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
محمد طاهر گرایلی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که وقف پشتوانه مالی حرکت های فرهنگی است، گفت: این مقوله در دین اسلام گستره بیشتری دارد، ولی یهودیان از آن بهره برداری بهتری کرده اند.

حجت الاسلام گرایلی در حاشیه کنگره ملی امامزادگان در طبس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، گفت: تجربه نشان داده هر جایی که یک بقعه به قطب فرهنگی تبدیل شده، عرفان های نوظهور و ... از بین رفته و زمینه انحراف بسیار کم شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت فرهنگی روحانیون در بقاع متبرکه، ابراز داشت: با توجه به این امر، هر ساله تعداد زیادی از مبلغان دینی برای تبلیغ به بقاع متبرکه اعزام می شوند.

وی با اشاره به این که وقف پشتوانه مالی حرکت های فرهنگی است، گفت: این مقوله در دین اسلام گستره بیشتری دارد، ولی یهودیان از آن بهره برداری بهتری کرده اند.

حجت الاسلام گرایلی تصریح کرد: اگر بتوانیم جایگاه وقف را به خوبی در راستای حمایت و پشتوانه مالی حرکت های فرهنگی دین تعریف کنیم، می توانیم بازخورد بسیار خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به سبک زندگی و نوع تعامل مبلغان از زمان پیامبر(ص) با مردم، افزود: مبلغان علی رغم این که وضع مالی خوبی نداشته ولی منش و روش زندگی و برخورد منطقی آنان با مردم بود، حتی بعد از مرگ شان هم اثرگذار بوده است.

این فعال فرهنگی با بیان این که نقش محوری امامزادگان در تبیین سبک زندگی و رسیدن به اهداف عالی اسلامی در چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است، ابراز داشت: لازمه این کار برای زائری که می خواهد از فضای معنوی امامزادگان استفاده کنند، ایجاد زیرساخت های مورد نیاز است، البته بخش عمده آن برنامه ریزی و هدفگذاری می باشد که سازمان اوقاف و امورخیریه این کار را از چند سال پیش آغاز کرده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha