سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
علی اکبر حصاری معاون پژوهش حوزه های خواهران

حوزه/ طلاب باید به شرایط عصر و زمان خود توجه داشته باشند، چرا که انبوه مسائلی که امروز برای مخاطبان جهانی بوجود می آید، نیاز به پاسخگویی به این مسائل و نیز بازآفرینی معارف و مفاهیم دینیِ را دوچندان کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری، در اختتامیه دومین نمایشگاه کتاب حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، در گرگان، گفت: رسالت حفاظت و انتقال ترویج معارف اهل بیت(علیهم السلام) نسل به نسل به عهده حوزویان گذاشته شده است. کسانی که در هر مقطع زمانی به حوزه وارد می شوند، براساس تصادف نیست، بلکه صلاحیتی واقعی پیشتوانه آن بوده است و این چیز کم بهایی نیست و باید قدر و ارزش آن را دانست.

وی افزود: باید با مجاهدت علمی به شناخت این رسالت بزرگ پرداخته و سپس جامعه امروز و نیازها‌یش در راستای رسالت دینی را بشناسیم، در صورت توجه به این مسائل و با نگاه به توانایی‌ها و قابلیت‌ها، می توان آنها را به فعلیت رساند و گامی در راستای این رسالت برداشت.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور با برشمردن توانمندی‌های طلاب خواهر در زمینه آثار علمی پژوهشی، اظهار کرد: در تحقیقات میدانی و پژوهش‌های پیمایشی، انگیزه خواهران بسیار زیاد است و از آن جایی که موضوعات تحقیقی مورد نیاز جامعه بوده، از سوی استانداری‌ها مورد استقبال قرار گرفته است؛ این به معنای دامنه نفوذ حوزه‌های خواهران از محدوده حوزه و مدرسه به سطوح استانی و بعضاً کشوری است.

حجت‌الاسلام حصاری با اشاره به این که واقعیت امروز جامعه ما و جامعه جهانی نشان دهنده رویکرد بسیار بالای دوست و دشمن به مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) است، ادامه داد: زمانی دشمن قصد محوکردن دین و مظاهر دینی را از صحنه اجتماع داشت، اما با عنایت الهی و رهبری امام خمینی(ره) انقلابی شکل گرفت که نشان داد نه تنها دین از بین نرفته، بلکه در یک نقطه جغرافیایی بسیار مهم که بزرگ ترین پایگاه خارجی آمریکا بود، توانست یک حرکت سیاسی بزرگ و مهم را شکل دهد و سبب احیاء دینداری شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: دشمن با تمام قدرت به صحنه آمده و طالبان، داعش و سایر گروه های تروریستی  را در سراسر جهان به وجود آوردند تا از آنان نسخه بدلی از دینداری درست کنند .

حجت‌الاسلام حصاری اظهار کرد: در  این جبهه مهمی که اتفاق افتاده وظیفه ما که متعلق و متدین به مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) هستیم، تلاش برای تبلیغ و بازشناسی این مکتب نورانی است، به هر شیوه‌ای که امکان پذیر است و به هر اندازه که در توان است، با دلگرمی، امیدواری و عشقی که در این راه دارید، به مجاهدت علمی، فرهنگی و دینی خود بپردازید.

وی با تاکید بر این که امروزه جبهه و جنگ در انجام مسائل علمی تحقیقی است، ابراز داشت: خواهران طلبه به شرایط عصر و زمان خود توجه داشته باشند، چرا که انبوه مسائلی که امروز برای مخاطبان جهانی بوجود می آید، نیاز به پاسخگویی به این مسائل و نیز بازآفرینی معارف و مفاهیم دینیِ را دوچندان کرده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: بازآفرینی معارف و مفاهیم دینی به این معناست که تحقیقاتی که در گذشته انجام شده را با زاویه نگاه و ادبیات گفتار جدید متناسب با سطح درک و فهم جامعه امروزی در نظر گرفت؛ چرا که کتاب‌ها و تحقیقات گذشته پاسخگوی نوع نیاز جامعه کنونی نیست؛ نیاز در این بازآفرینی بیشتر از تولید علم است، با توجه به برنامه های فراهم شده امیدواریم شاهد یک نهضت علمی پژوهشی در حوزه‌های علمیه باشیم.

براساس اعلام حوزه های خواهران، در پایان این برنامه از برترین‌های علمی پژوهشی که دارای رتبه کشوری بودند تقدیر به عمل آمد و همچنین حجت الاسلام حصاری با بازدید از کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان در روند فعالیت‌های کتابخانه‌های مدارس استان قرار گرفت.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha