دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام عباسی - جامعه المصطفی

حوزه/ سال گذشته ۳۹۰ عنوان کتاب از انتشارات المصطفی منتشر شد و در سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۹۰کتاب به چاپ رسیده است.

 به گزارش خبرگزاری  «حوزه» حجت الاسلام­ والمسلمین عباسی معاون پژوهش جامعة المصطفی، امروز در نشست خبری  که به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش در پژوهشگاه بین المللی المصطفی، برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیت‌های  این معاونت پرداخت.

وی برگزاری نشست با معاونان پژوهشی مجتمع ها و مراکز پژوهشی المصطفی، آغاز به کار  نمایشگاه  پژوهشی مراکز مختلف المصطفی، برگزاری سومین اجلاس مدیران و دبیران پژوهشی گروه‌های علمی و تربیتی المصطفی، برگزاری نشستی با حضور معاون پژوهش بامدیران مسئول و سردبیران نشریات المصطفی، بازدید رئیس و معانان و مدیران ارشد المصطفی از پژوهشگاه و برگزاری نشستی با معاونان پژوهشی مدارس را از مهم ترین برنامه ها  المصطفس در هفته پژوهش عنوان کرد.

  حجت الاسلام­ والمسلمین عباسی همچنین رونمایی از50 آثر جدید پژوهشگاه با حضورر حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس المصطفی، برگزاری چندین نشست علمی توسط پژوهشکده های پژوهشگاه، برگزاری نشست مشترک المصطفی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، جلسه شورای جامعة المصطفی در هفته پژوهش، آغاز به کار نمایشگاهی از آثار پژوهشی پژوهشگران پژوهشگاه در حسینیه ساختمان مجتمع امین را ازدیگر برنامه در پژوهشگاه بین المللی  المصطفی بیان کرد.

 وی به بیان معرفی بخش های مختلف این پژوهشگاه  المصطفی پرداخت و گفت: اداره کل ساماندهی و پشتیبانی پژوهشی، پژوهشکده علوم اسلامی با 7 گروه علمی، فقه، کلام و تاریخ و...، پژهشکده علوم انسانی که عقبه مباحث و تدوین آموزشی المصطفی به شمار می رود، پژوهشکده ادیان و فرق، پژوهشکده اسلام و غرب، پژوهشکده مطالعات غرب و دو اداره کل مستقل ترجمه و تدوین متون علمی  و انتشارات تشکیل شده است.

رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی در ادامه از برگزاری هیجدهمین جشنواره شیخ طوسی در30 بهمن ماه و  برگزاری اهداء جایزه جهانی نکوداشت شیخ عیسی قاسم از علمای مبارز بحرینی در 10 دی ماه و با حضور مهیمانان داخلی  و خارجی خبر داد.

وی  افزود: 33 نشریه در داخل و 19 نشریه در خارج از کشور در المصطفی منتشر می  شود و این نشان دهنده این حقیقت است که مسئولین المصطفی در تلاش اند تا آینده شکوفاتری در دنیای اسلام رقم بزنند.

حجت الاسلام­ والمسلمین عباسی اظهار داشت: همچین بیش از 50 کتابخانه در مراکز داخلی و خارجی در المصطفی وجود دارد­ و به صورت مشترک نرم افزاری جامعی به یکدیگر متصل بوده و هماهنگ سازی  آنها توسط اداره کل صورت می گیرد.

وی­گفت: پژوهشکده اسلام و غرب در سال جاری 33 اثر را به منظور نهایی سازی آثار اسلامی با رویکرد عقلانی معارف ناب الهی به زبان انگلیسی در دستور کار خود قرار داده است و در آینده نزدیک آنها را منتشر خواهد کرد.

رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی المصطفی با بیان اینکه در10  مرکز پژوهشی در خارج از کشور المصطفی نمایندگی دارد، بیان داشت: بیش از 1100 اثر توسط فارغ التحصیلان المصطفی به زبان مالایی تولید و یا ترجمه شده است.

 وی اظهار  داشت: سال گذشته 390 کتاب از انتشارات المصطفی  منتشر شد و در سال جاری که در ماه نهم سال قرار داریم بالغ بر 290کتاب تا کنون به چاپ رسیده است.

 انتهای پیام:40/313

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha